Jump to content

montere snapdaviter når båten ligger på vannet?

sol

Recommended Posts

:sailing: Har kjøpt inn snapdaviter til montering på badeplattformen.Rakk dessverre ikke å montere før utsett på lørdag.

Dette burde vel gå an å gjøre på vannet,så sant plattformen ligger over vannet?

Må vel være pinlig nøyaktig når det gjelder avstand mellom de to daviterne,i forhold til den som skal limes på gummibåten

Hiver meg på denne tråden jeg,,, ang snapp davitere, Lurer på hvor mye tåler disse du limer på gummien på jolla,, har en 11 fot rib med styrekonsoll som er plasert midt i båten og en 9,9 hk Tohatsu. tipper at båt og motor veier ca 110-140 kg. tåler di sanpp daviterene dette tro, hadde ikke tenkt og heise båten helt opp da jeg ikke vil av og på med motor.,, Blir det for tungt tro??

Den ene gangen jeg har montert snap-daviter gjorde jeg det med båten på sjøen. Måtte lage braketter på platformen først da den var veldig lav og ankeret måtte også få litt plass:

CoronetAnkerSnap.jpg

Deretter la jeg jollen på sjøen slik at den lå der jeg ville ha den sideveis, merket så av hvor festene på jollen skulle være. Fikk et tips om at de burde plasseres et par tre cm lengre nede på jollen enn der de naturlig ville vært. Dette fordi da må jollen løftes litt for å snappes på plass og da ligger den litt fastere og rakler mindre i småsjø. Synes dette fungerte greit men to-komponent kontaktlimen likte jeg ikke særlig godt å jobbe med. En ting er at den hugger tak med en gang men jeg sleit en del med å få den til å klebe rundt hele kanten. Og bland ikke kontaktlimen i engangsbeger, det forsvinner på et blunk (gjett hvordan jeg vet det :blush: ).

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...