Kjetel Startet 4.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 4.Mai.2009 Litt mer mas angående Princess 330. Min nye P330 står i england, og skal fraktes med SeaCargo. til dette trenger jeg en krybbe som den skal stå i ved overfarten. Jeg har en krybbe som ser ut slik som den på bildet, som jeg tenkte jeg skulle modifisere litt. Kan noen hjelpe meg med hvor høy og bred den må bli?? Krybben skal stå på dekk på skipet, så den må være høy nok til at båten kan stå rett nedi den uten at den tar nedi med propeller og akslinger. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 4.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2009 Det burde vel verftet i England vite? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Sjøkua Svart 4.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2009 Da jeg fraktet min Princess 35 fra haugesund fikk jeg ikke lov til å bruke slike krybber. Jeg måtte da bruke en transpoortkrybbe som hadde langsgående vanger. Her er ett bilde av den jeg brukte: Kua Sitér dette innlegget Link to post
Kjetel Svart 4.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2009 Jeg har ikke fått beskjed om at jeg ikke kan bruke disse krybbene, men jeg har selv vært på tanken om at det kan bli ett problem ja. Den typen du har på bildet ditt, ville absolutt vært det beste. Den er enkel å lage også, men jeg har ikke målene å lage den etter dessverrre, noen som kan hjelpe her?? :-) Sitér dette innlegget Link to post
onkel_ove Svart 4.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2009 Hei Kjetel. Ser du har booket med Seacargo, og det er nok det beste. Har hørt med div leverandører vedr frakt, både inn og utland. Alle henviser meg til Seacargo, de vil ikke ta på seg oppdrag. Når det gjelder krybben som er avbildet, så vil EUR-paller gjøre samme nytte ved at du setter de i 2 rekker på langs på hver side av skroge (så kan du justere bredden når de heiser på, og så 3-5 i høyden, alt etter hvor høyt du må ha for at ikke propell eller aggregat skal ta borti underlanget på fraktbåten. Se surrer jo båten fast nedover i surrefester i golvet, så det vil ikke bevege seg. Husk og å tegn en egen transportforsikring på båten. Kunne gjerne tenkt med en omvisning i båten din når du sjøsetter den en gang, for leker litt med tanken om tilsvarende selv.... PS. Hvis du trenger paller, så har jeg en 10-15 (med div stokker) som jeg hadde Nidelven min på før jeg fikk båthenger, som ligger å flyter å skjemmer ut gårdsrommet mitt. De kan du få hvis du tar med deg alt :-) Ligger på Lura. Mvh Ove Sitér dette innlegget Navigare neccesse est, vivere non est neccesse. Link to post
Divemaster Svart 4.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2009 Du trenger en transport krybbe (Transport Cradle)... og det er et par som laer disse demonterbare og ganske lette... Vi har et tilbud på rundt £2,000 for en for vår 45 foter.... Her er et par alternativer.... for eksempel... fra .... http://www.jacobsboatcradles.com/ http://www.atlasyachtcradles.co.uk/pages/mb-cradles.php Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Kjetel Svart 4.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2009 (redigert) Skal sjekke om jeg kan få laget noe slikt selv. Har en nabo som er en racer med sveiseappartet. :-) Min smilies virker ikke :-( Redigert 4.Mai.2009 av Kjetel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjetel Svart 4.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2009 Hei Kjetel.Ser du har booket med Seacargo, og det er nok det beste. Har hørt med div leverandører vedr frakt, både inn og utland. Alle henviser meg til Seacargo, de vil ikke ta på seg oppdrag. Når det gjelder krybben som er avbildet, så vil EUR-paller gjøre samme nytte ved at du setter de i 2 rekker på langs på hver side av skroge (så kan du justere bredden når de heiser på, og så 3-5 i høyden, alt etter hvor høyt du må ha for at ikke propell eller aggregat skal ta borti underlanget på fraktbåten. Se surrer jo båten fast nedover i surrefester i golvet, så det vil ikke bevege seg. Husk og å tegn en egen transportforsikring på båten. Kunne gjerne tenkt med en omvisning i båten din når du sjøsetter den en gang, for leker litt med tanken om tilsvarende selv.... PS. Hvis du trenger paller, så har jeg en 10-15 (med div stokker) som jeg hadde Nidelven min på før jeg fikk båthenger, som ligger å flyter å skjemmer ut gårdsrommet mitt. De kan du få hvis du tar med deg alt :-) Ligger på Lura. Mvh Ove Paller har vi nok av :-), men elllers takk. Omvisning i båten er ikke noe problem. Må bare få den hjem, og få vasket den grunding først. :-) den vil få fast tilholdsplass på Lura BF hvis alt går etter planen. Sitér dette innlegget Link to post
onkel_ove Svart 4.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2009 Høres bra ut...triller ned til Lura BF på 3 min med sykkelen, så gi et vink når du er klar, så kommer jeg på befaring :-) Sitér dette innlegget Navigare neccesse est, vivere non est neccesse. Link to post
eysteind Svart 4.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2009 Eg har denne krybben liggende som sikkert kan passe båten din: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17234695 Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 4.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2009 Bare sørg for å ha løsningen du velger godkjent av transportøren på forhånd, så du ikke får noen overraskelser når båten skal heises ombord. Selv om reisen ikke er lang så er det litt andre krefter i spill på ett dekk på en båt i Nordsjøen enn trygt på land i Rogaland Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.