Jump to content

lage krybbe til Princess 330

Kjetel

Recommended Posts

Litt mer mas angående Princess 330. Min nye P330 står i england, og skal fraktes med SeaCargo. til dette trenger jeg en krybbe som den skal stå i ved overfarten.

Jeg har en krybbe som ser ut slik som den på bildet, som jeg tenkte jeg skulle modifisere litt. Kan noen hjelpe meg med hvor høy og bred den må bli??

Krybben skal stå på dekk på skipet, så den må være høy nok til at båten kan stå rett nedi den uten at den tar nedi med propeller og akslinger.

krybbe.jpg

Jeg har ikke fått beskjed om at jeg ikke kan bruke disse krybbene, men jeg har selv vært på tanken om at det kan bli ett problem ja. Den typen du har på bildet ditt, ville absolutt vært det beste. Den er enkel å lage også, men jeg har ikke målene å lage den etter dessverrre, noen som kan hjelpe her?? :-)

Hei Kjetel.

Ser du har booket med Seacargo, og det er nok det beste. Har hørt med div leverandører vedr frakt, både inn og utland. Alle henviser meg til Seacargo, de vil ikke ta på seg oppdrag.

Når det gjelder krybben som er avbildet, så vil EUR-paller gjøre samme nytte ved at du setter de i 2 rekker på langs på hver side av skroge (så kan du justere bredden når de heiser på, og så 3-5 i høyden, alt etter hvor høyt du må ha for at ikke propell eller aggregat skal ta borti underlanget på fraktbåten. Se surrer jo båten fast nedover i surrefester i golvet, så det vil ikke bevege seg. Husk og å tegn en egen transportforsikring på båten. Kunne gjerne tenkt med en omvisning i båten din når du sjøsetter den en gang, for leker litt med tanken om tilsvarende selv....

PS. Hvis du trenger paller, så har jeg en 10-15 (med div stokker) som jeg hadde Nidelven min på før jeg fikk båthenger, som ligger å flyter å skjemmer ut gårdsrommet mitt. De kan du få hvis du tar med deg alt :-) Ligger på Lura.

Mvh

Ove

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

Du trenger en transport krybbe (Transport Cradle)... og det er et par som laer disse demonterbare og ganske lette...

Vi har et tilbud på rundt £2,000 for en for vår 45 foter....

Her er et par alternativer.... for eksempel...

4-0.jpg

fra .... http://www.jacobsboatcradles.com/

http://www.atlasyachtcradles.co.uk/pages/mb-cradles.php

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Hei Kjetel.

Ser du har booket med Seacargo, og det er nok det beste. Har hørt med div leverandører vedr frakt, både inn og utland. Alle henviser meg til Seacargo, de vil ikke ta på seg oppdrag.

Når det gjelder krybben som er avbildet, så vil EUR-paller gjøre samme nytte ved at du setter de i 2 rekker på langs på hver side av skroge (så kan du justere bredden når de heiser på, og så 3-5 i høyden, alt etter hvor høyt du må ha for at ikke propell eller aggregat skal ta borti underlanget på fraktbåten. Se surrer jo båten fast nedover i surrefester i golvet, så det vil ikke bevege seg. Husk og å tegn en egen transportforsikring på båten. Kunne gjerne tenkt med en omvisning i båten din når du sjøsetter den en gang, for leker litt med tanken om tilsvarende selv....

PS. Hvis du trenger paller, så har jeg en 10-15 (med div stokker) som jeg hadde Nidelven min på før jeg fikk båthenger, som ligger å flyter å skjemmer ut gårdsrommet mitt. De kan du få hvis du tar med deg alt :-) Ligger på Lura.

Mvh

Ove

Paller har vi nok av :-), men elllers takk. Omvisning i båten er ikke noe problem. Må bare få den hjem, og få vasket den grunding først. :-)

den vil få fast tilholdsplass på Lura BF hvis alt går etter planen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...