Jump to content

Rullegardin til under takluke forkabin!Tips?

Nidelv 28 Søgne

Recommended Posts

• 3 år senere...

Den største er helt i grenseland for mine luker maks utrekt. Lurte litt på om fjæra som trekker den tilbake kan bli slakk gansk raskt?

Var innom Maritim og kjente litt på den, og den virket gansk stram og fin i fjæra. Vet ikke om den kan henge litt ned på midten når den trekkes nesten 80 cm ut? Hvilken størrelse har du på din båt?

Redigert av olpi (see edit history)

Jeg skal ha den i hovedkabin på luker som er i underkant 70X80 (yttermål). Kjøpte en stk som jeg skal sjekke om passer i morgen.Fungerer den greit så monterer jeg slike. Skinner m/gardiner kan nok hende jeg monterer på den mindre luken i forkabin, men mer praktisk med rullegardin i i de store lukene i kabinen. Stikke ofte hodet ofte oppe i luken ved førerplass :yesnod:

Vet ikke om den kan henge litt ned på midten når den trekkes nesten 80 cm ut? Hvilken størrelse har du på din båt?

Jeg har hatt mine i lugaren forut i tre-fire år og de er fremdeles stramme og fine. Har ikke målene i hode, men kan tenke meg de er noelunde de målene du snakker om. Er jo for det meste ut-trekt, kun innrullet ved utlufting..

Det gjorde jeg på forrige båt. Lystett rullegardin som jeg klippet til og festet med borrelås. Sjekket den på Maritim, men den passet ikke 100%, og den virket litt "billig", tynn og lite holdbar i lengden med tanke på at den kommer til å brukes ofte (lukket/stengt/lukket ...).

Får lette litt videre. Ser Termomarin selges noe tilsvarende, men vet ikke om noen her kjenner til dem:

http://www.termomarin.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=22502

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...