magnalf Startet 4.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 4.Mai.2009 Har problemer med en 10 hk johnson påhengs som gjerne starter i en stund før den dør av noen minutter senere. da må vi vente gjerne en dag før den lar seg starte på nytt, nye plugger er skiftet å de gnistrer godt, det er også helt ny bensin med 2% olje. Er det noen som vet hva som kan gjøres for å få den til å gå skikkelig? Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 4.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2009 Tett bensinfilter kanskje ? Ser ut som dårlig klemmeblære på bensinslangen er en gjenganger også :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
magnalf Svart 4.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2009 klemmepumpa fungerer helt fint. å bensinfilteret ser ganske rent ut, hvis det er det som er mellom bensin koblingen på motoren å forgasseren i en liten boks? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 4.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2009 da må vi vente gjerne en dag før den lar seg starte på nytt Druknet? - altså fått for mye bensin? Kan choke ha hengt seg? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
magnalf Svart 4.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2009 det ser ikkje ut som choken har hengt seg når jeg ser på den, men kan det være at vi må stille på bensin eller lufteskruene på forgasseren? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 4.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2009 Hvis den får for lite bensin, ville den jo vært like enkel å starte som første gangen. Etter å ha manuelt pumpet frem bensin vel og merke. Hvis den får for mye bensin, vil den jo drukne og man må vente til bensinen har fordunstet før man kan starte den igjen. Typisk choke som har hengt seg, tett luftfilter eller tilsvarende. Et annet alternativ kan jo være at det er dårlig lufting i tanken, og at den ikek får bensin i det hele tatt før tanken har fått mer luft inn i seg... Men da pleier en jo å allikevel kunne pumpe frem bensin manuelt og bare øke vakumet i tanken... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
BMP Svart 4.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2009 Hvet ikke om det er til noen trøst men jeg har også en Jonsen GT som oppfører seg som en idiot. Når den er blit varm og en sakker opp stopper den gjerne og lar seg ikke starte den nærmeste timen. Trode først ar den hadde for fet blanding men den er justert uten at det ble noe bedre. Dritmotor spør du meg. Sitér dette innlegget Link to post
jesper93 Svart 4.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2009 Hvet ikke om det er til noen trøst men jeg har også en Jonsen GT som oppfører seg som en idiot. Når den er blit varm og en sakker opp stopper den gjerne og lar seg ikke starte den nærmeste timen. Trode først ar den hadde for fet blanding men den er justert uten at det ble noe bedre. Dritmotor spør du meg. Har tenkt på å kjøpe en Johnson GT 2004 jeg nå.. Men år jeg leser detta er det kanskje ikke så lurt? Eller er det en god motor? Sitér dette innlegget Link to post
Wiggo Larsen Svart 5.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2016 hehe sliter akkurat med det samme. :) Sitér dette innlegget Link to post
cosmic Svart 5.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2016 Renner over i flottøren Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 6.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2016 (redigert) Får den nok kjøling/ er kjøling i orden? Ellers høres det ut som et forgasser problem, flottør og dyser eventuelt defekt membran i bensinpumpe. Har hatt 4 stk gt 10 selv, riktig nok av eldre årgang men gikk som bare det. Sjekk også den svarte platen oppå forgasser for sprekker. Da det er små kanaler i denne platen og hvis den er sprekt vil ikke motor gå skikkelig. Redigert 6.Juli.2016 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Golden Gate 37 Svart 8.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2016 Har samme motor på guttungens Hurrycane, og hadde samme problemet. Motoren druknet i bensin. Rengjør skikkelig i flottørkammeret! Motoren vår er heller ikke glad i å få vann på elektronikken, og det var et problem ved fartsreduksjoner, da kjølvannet kom opp på motoren og pakningen til motorlokket hadde en glippe bak hvor vannet kom inn og altså traff elektronikken! Måtte stå til den var HELT tørr før den ville mer. Snudde pakningen og sprayet godt med konserveringsmiddel på elektronikken så forsvant det problemet. Sitér dette innlegget Før skjønte jeg ingenting - nå skjønner jeg ikke det heller Link to post
index Svart 8.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2016 det ser ikkje ut som choken har hengt seg når jeg ser på den, men kan det være at vi må stille på bensin eller lufteskruene på forgasseren? For all del, begynn ikke å skru på justeringene! Feilen har oppstått på grunn av smuss eller oppstått lekkasje I flottørventil, justeringsskruene kommer ikke ut av stilling helt uten videre. Du lager bare mye krøll ved å begynne å justere I stedet for å reparere feilen som er oppstått. Tipper feilen ligger I flottørkammeret, hull I flottør eller utett ventil. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.