eysteind Startet 30.Mai.2004 Link til dette innlegget Startet 30.Mai.2004 eg har fraktet båter med både lastebiler og lastebåter og har aldri hatt krybbe. Har kun brukt paller og bildekk.... Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 30.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2004 Da anbefaler jeg at du kjøper deg noen meter med 2"x4" og snekkrer sammen en krybbe selv. Husk og kjøpe noen bolter samtidlig. Dette skulle være kurrant dersom du har båten der og får laget krybben med riktig skrog vinkel. Det skal mye til for at du skal finne ei krybbe som passer din båt nå på kort varsel, gå ut å kjøp 2"x4" og lag en selv. :flag: Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
John_Kr Svart 30.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2004 Skulle ønsket att det var så enkelt!! Jeg er dessverre ikke i Bergen, men i Nord-Norge. Det blir dyrt å fly dit, bare for å lage krybba. 3000kr. tur-retur. Det blir ei dyr krybbe det. Flere gode ideer? Hardball Ja den ble noe i overkant av kostnader, men har du ingen kjenninger i Bergen som kan gjøre denne jobben for deg? Men det beste er jo om noen kommer med en orginal krybbe da. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Hardball Svart 30.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2004 De eneste båt/snekker kyndige i bergen omr. er noen marineoffiserer. Men de er ute på tokt. Må vel se om jeg finner noen snekkerfirmaer som kan bygge denne da. Hardball Sitér dette innlegget Link to post
liberty Svart 31.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2004 Snakk med Nor Cargo og spør om du kann kjøpe en av de det ligger flere stykker på kaien Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 31.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2004 Har bare ett råd.. glem Norcargo, ikke er de bare dyrest men du må også lage krybbe,, Nei ring noen andre, Prøv Ulvan rederi i Trondheim eller Jon Berg shipping også i Trondheim. Tar under halvparten og de fixer krybbe. Vet ikke hvor langt oppover kysten de går men det finner du ut ved hjelp av en telefon. og ikke minst de 7-8 tusen kroner du sparer.... Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
eysteind Svart 1.Juni.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2004 Har bare ett råd.. glem Norcargo, ikke er de bare dyrest men du må også lage krybbe,, Nei ring noen andre, Prøv Ulvan rederi i Trondheim eller Jon Berg shipping også i Trondheim. Tar under halvparten og de fixer krybbe. Vet ikke hvor langt oppover kysten de går men det finner du ut ved hjelp av en telefon. og ikke minst de 7-8 tusen kroner du sparer.... Mvh Pjolter Har gode erfaringer med Ulvan rederi. De fraktet båten min fra Trondheim til Måløy. Der stod båten bare på paller tror eg. Lykke til med frakten! Sitér dette innlegget Link to post
Hardball Svart 1.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2004 Snakk med Nor Cargo og spør om du kann kjøpe en av de det ligger flere stykker på kaien Ringte NorCargo, det stemmer att de har krybber på kaia, men det er ikke deres. Det er krybber til en forhandler i Bergen, disse er til frakt av deres NB+Viknes båter. Bare se men ikke røre Sitér dette innlegget Link to post
Hardball Svart 1.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2004 Har gode erfaringer med Ulvan rederi. De fraktet båten min fra Trondheim til Måløy. Der stod båten bare på paller tror eg. Lykke til med frakten! Har satt ett lokalt Trading selskap på frakte problemet, samt. de mener att jeg skal slippe unna med halve prisen, av det NorCargo tar. Må muligens hente båten ute i leia, for att de skal slippe havneavgiften. Men alle monner drar. Ps: har fått tak i en krybbe til en 28 foting i Bergen, denne passer muligens om man legger noen dekk under. Tjo bing Hardball Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.