Jump to content

pioner multi, erfaringer?

downunder

Recommended Posts

Hei!

Lurer litt på å kjøpe oss en pioner multi.

Er det noen her inne med erfaringer med denne båten?

Hvordan er sitteplassene i båten? evt hvor mange?

Pioner sin hjemme side sier bare max 8pers og ingenting om hvor mage sitte plasser.

hvordan fungerer den i sjøen?

Tenkte å bruke den til dykking og da blir det fort mye tungt utstyr.

Kristian

hei

Min far har en slik en på hytten, den er helt super båt. Han har den eldre utgaven og der er skroget litt flatere under enn den nye. Det gjør at multien spretter godt på bølgene. Motoren er en gammel 60 evinrude fra midt på 80 tallet, og med den klarer han å få båten opp på plan med rundt 800 kg last.

Båten hans har 5 sitteplasser. Pioner multi uten noen form for tillegsutstyr har vel bare 4. Men gode muligheter for å lage flere.

Jeg har selv ved flere anledninger svømt inn i båten med dykkerutstyr på ryggen, og til dette formålet er båten glimrende.

Hvis du skal kjøper en Multi så ville jeg gått for den nyeste modellen, med min. 90 hk påhengs. Kjøper du den gamle, må du sjekke vinsjen til lemmen framme, da den ikke er laget i rustfritt.

Ellers er båten stødig og god, glimrende til fisking,garn, krabbeteiner også kan man jo trille trillebåren rett opp på brygga. :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...