TrondT Svart 30.November.2009 Link til dette innlegget Svart 30.November.2009 Flere muligheter i båt med iPhone: VG Nett TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Figaro Svart 30.November.2009 Link til dette innlegget Svart 30.November.2009 Når man har installert Navionics på iPhone, koster det da noe å bruke kartene? (F.eks. tellerskritt, megabytes osv)? Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
alidal Svart 30.November.2009 Link til dette innlegget Svart 30.November.2009 koster det da noe å bruke kartene? (F.eks. tellerskritt, megabytes osv)? Nei, alt ligger på Iphone. Bruker man derimot Google sine kart så blir disse lastet inn etter hvert, og man må da betale for datatrafikk Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 30.November.2009 Link til dette innlegget Svart 30.November.2009 Takker for svar, nedlastingen er igang Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Sistestyrmann Svart 30.November.2009 Link til dette innlegget Svart 30.November.2009 I følge IMO 2008 skal nå også viktige Navtexmeldinger vises på skjermen. Skjønner du sitter inne med mye kunnskap, kan du huske ca når på året dette kravet kom ? Betviler at dette er impementert på mange fartøy. Leiter i gamle sirkulær her nå :) Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 30.November.2009 Link til dette innlegget Svart 30.November.2009 Navtex implementasjonen er vel kun for ny installasjoner levert/bestilt etter sommeren 08? Mange eldre anlegg har ikke mulighet for implementering av dette. trondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Sistestyrmann Svart 30.November.2009 Link til dette innlegget Svart 30.November.2009 Ja det må være det Trond , kan ikke finne noe skriv om detter her ombord hvor jeg jobber. Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 30.November.2009 Link til dette innlegget Svart 30.November.2009 Må jo bytte navtex til en som sender NMEA strengen, og ha en radar som kan vise strengen...kan fort bli en dyr oppgradering. Men det er en ganske grei sak da. TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
arjosk Svart 30.November.2009 Link til dette innlegget Svart 30.November.2009 Har nettopp kjøpt meg android-telefon (HTC). Er det noen som har gode apps m kart/navigasjon til denne? Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 30.November.2009 Link til dette innlegget Svart 30.November.2009 Vinmåleren på Iphone har jeg testet litt når ejg har seilt og den har vist opp i mot 15 knop for mye Kan det være fordi vinen var sterkere enn Iphonen viste? Beklager avsporingen, ikke vondt ment, men denne "leifen" var så artig at jeg ikke klarte å dy meg Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 30.November.2009 Link til dette innlegget Svart 30.November.2009 Kanskje ikke så dumt å måle vinen i knop istedenfor i % Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Roggen Svart 30.November.2009 Link til dette innlegget Svart 30.November.2009 Jeg synes Navionics Norge til kr. 139,- for iPhone er et kjempeverktøy. Alltid kart (for hele landet!!) i lomma hvis det er noe jeg ønsker å sjekke opp. I tillegg er det en helt selvstendig backup-løsning på sjøen. Også enkelt å lokalisere Zachariasbrygga for oss som holder til på Østlandet (,selv om jeg fant den før iPhone). Løp og kjøp ... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.