Jump to content

Vekt på Draco 2000 DC 1986

Sjøhulk

Recommended Posts

Litt off topic, men ser jeg treffer folk med samme båt.

I min Draco 2000dc -86, har jeg blå stoffputer inne i kabinen, med røde bånd i sømmene. Noen som vet om de er orginale og om de kan vaskes?

Bak i båten har man mulighet til å legge ned bordet for å få "solseng". I bakkant, under bordet ser det ut som om det skal ligge et rør eller lignende som støtte. Noen som kan forklare litt nærmere om dette?

Ellers kan jeg nevne at det ligger instruksjonsbok for Draco 91 modeller i dokumentarkivet.

Hyggelig å treffe likesinnede! Som svar på dine spørsmål kan jeg bare si at hos meg er det ikke orignale puter i cabinen, bare noe gammelt som skal byttes ut. Når det gjelder solsengen er det et kort rør som skal i hullet i dørken, og bordet skal oppå. På min er det to fester under bordet; et når det benyttes som bord, og et når det skal lages solseng. Ellers kan jeg vel ikke si at jeg kan mye om Draco, har nettopp kjøpt den og er redd selger ikke har sagt alt om båten...

I min Draco 2000dc -86, har jeg blå stoffputer inne i kabinen, med røde bånd i sømmene. Noen som vet om de er orginale og om de kan vaskes?

De kan vaskes i 40 grader. Min er hvite :sweat: , Vasket dem nettopp. Det gikk kjempefint.

Redigert av 2400Styling (see edit history)

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Takker for svar.

Kjøpte båten i høst, så er ikke så kjent med den jeg heller. Har ligget under den siden lørdag da jeg tar jobben med å fjerne alt bunnstoff, noe som er en kjempejobb. Men det er greit å få gjort det. I Mjøsa trenger jeg heller ikke bunnstoff, så det blir tre lag med Antipest og TopGloss ytterst.

Når det gjelder solsengen er det et kort rør som skal i hullet i dørken, og bordet skal oppå. På min er det to fester under bordet; et når det benyttes som bord, og et når det skal lages solseng

Har det tykke korte røret til bordet, men dette blir vel festet såpass langt fremme på bordet, altså ikke i senter, slik at bordet ikke får noe støtte i bakkant. Jeg misstenkte at det skulle ligge et rør med mindre diameter fra benken (rett under puta) på høyre side og over til venstre. Det ser ut til at det er en anordning i tre på hver side til å legge et rør oppi.

De kan vaskes i 40 grader. Min er hvite , Vasket dem nettopp. Det gikk kjempefint.

Ble litt redd for å vaske de da underdelen nærmest ser ut til å være av filt. Resten av stoffet minner nesten om ull/strie da det er grove tråder.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...