Quaoar Startet 5.Mai.2009 Del på Facebook Startet 5.Mai.2009 Har en båt med landstrømssystem, hvor det er en Ladac trafo lader, 1512MAR, som er koblet mot forbruksbatteriet. Denne "pøser" på med spenning før sikringen på Ladac laderen kobler seg ut. Batteriet har 12,8 V før jeg kobler til Ladac laderen. Med en gang jeg kobler strøm til landstrømsystemet, så begynner spenningen å øke på batteripolene og Ladac laderen kobler seg ut i det spenningen passerer 14,6 - 14,7. Jeg er nesten sikker på at jeg også hører en bruselyd fra batteriet da. Jeg har sjekket med manualen til Ladac 1512MAR trafo lader og kan med sikkerhet si at den er koblet opp slik det står i manualen. Nå er jeg nesten litt avhengig av at det er koblet til landstrøm på båten, i og med at det er en åpen båt. Akkurat nå, er jeg nødt til å stikke bort etter hver en regnskur og starte/stoppe lensepumpen manuelt. Har prøvd å koble til en (billig-)lader fra Biltema til batteriet. Dette fungerer bra. Er det da fare for at noe er galt med Ladac'n? Bør jeg bare "montere" inn billigladeren og kaste Ladac'n? Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 5.Mai.2009 Del på Facebook Svart 5.Mai.2009 Billg og bra? Eller dyrt og dårlig? Ofte et aktuelt spørsmål. Har veldig dårlige erfaringer med "Ladac". Ok når de virker, men når de sviktr, koker de batterier...... Vil heller ha en lader som ikke virker når den svikter..... Sitér dette innlegget Link to post
Quaoar Svart 5.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2009 "koker de batterier..." Ja, virker litt som at det er det som skjer her. Kan vel egentlig bare gå ut i fra at det er den som er ødelagt og finne en ny lader i så fall Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.