Øyvind Kvammen Startet 5.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 5.Mai.2009 Har lagt båten ut for salg på finn og har over 3000 søk på 2 uker, men ikke en eneste hendvendelse.. Er det noe galt med pris, eller er båt markedet tregt i år?! http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=17097965 Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 5.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2009 I desse tider er det nok flere som drømmer enn å kjøpe (meg innkludert ) Men det er sikkert også vanskeligere å få solgt uten motor. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 5.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2009 Tja. 2 uker og 3000 som ser på den = 214 per døgn Jeg ser på markedet men har ingen planer om å kjøpe nå. Bare sørger for at Finn.no får reklameinntekter... Tror det er mange som er i min situasjon. Men jeg kan si at jeg for noen år siden (i dønningen etter sprekken i IT-boblen) skulle selge en båt. Fikk nesten ikke henvendelser, men til slutt fikk jeg en henvedelse fra en som kom og så på den. Båten gikk da for 30% mer enn jeg hadde gitt for den før boblen sprakk. Så det handler kun om å treffe den ene rette kjøperen Lykke til med salget! Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Øyvind Kvammen Svart 5.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2009 Finnes mye gode motorer til salgs, så d er vel en smal sak!! Får se hvordan d går utover, får kjøpe en påhengs å hive på om d blir for galt :) Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 6.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2009 Pen båt, men : Kjøper på Finn : " Brasiliansk ? Hmmm, ukjent... leter videre Mangler motor ? Huff, da må jeg ordne det også... Neih, Se HER.. her var en fin båt klar for sjøsetting... Pris ? Ukjent når motoren også er et risikomoment med mindre den kjøpes ny og installeres av leverandør " Sikkert noen som kunne tenke seg å sette på motor selv, men de har ofte greie på pris, og venter på supertilbudet før de kjøper. For meg virket annonsen litt ukurant og det er myyye tilsalgs. Jeg tror du må konkurrere på attraktiv pris, eller gjøre den klar med motor. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 6.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2009 Jeg har solgt noen båter og biler for den slags skyld på FINN. Erfaringen er at det må ca 10.000 treff til før den første telefonen kommer. Det er kanskje litt rart, men den statistikken holder stort sett mål. Etter den første telefonen blir det gjerne litt prisjusteringer og etter en stund har du funnet "riktig" pris. Du får sikkert en del useriøse tilbud pr. epost også....slik er det bare. Vær tolmodig ! Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Sjeldenutpå Svart 6.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2009 Få motor på den kanskje? Slik den framstår nå, og med siste åras annonseringer i minne, så virker dette som intet mindre enn sideimport for å tjene penger, og "alle" veit jo at det skal ikkje gå an lenger ifl media Skriv meir...... om kor lenge du har hatt båten, kva motor du hadde på, forbruk ved den, kvifor er det ikkje motor på den nå? "aldri vert under vann" "ingen skader i skrog"....-Dette er slik folk liker. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Øyvind Kvammen Svart 8.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2009 Da er den rettet litt på! Vi kjøpte selv båten uten motor, for å sette på en selv, kom da mye billigere ut en om jeg skulle kjøpt alt nytt! Men kjøper den at d ikke er alle som har tid/plass til å gjøre sånt selv! Får se hvordan d går, hvis ikke får jeg sette på motor å selge til nest år! Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 8.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2009 Mye bedre :-) Legg kanskje til at: "Se video av båten. Detaljer + båten i bruk." (Jeg mener i umiddelbar nærhet til linken til YouTube) Kanskje du også kan få pris av et lokalt båtfirma på motor ferdig installert? Bare for å vise hva herligheten kan komme på med eks 135 hk motor... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.