giver Startet 31.Mai.2004 Link til dette innlegget Startet 31.Mai.2004 Hei Tok en liten stopp ved Kariskjær på Konglungen på tur hjem. Når jeg heiste opp dreggen syntes jeg det gikk noe tungt, og kikket bekymret på nabobåtene. Overraskelsen var stor når jeg så hva som var med opp. mvh giver Slapp dreggen ned på bunn igjen, og heldigvis kom dreggen opp igjen uten ekstra moring. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 31.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2004 Ja det er helt utrulig hva man kan finner på havbottnet. Som jeg oppfattet bilde så var det en gammel dregg eller annen rørkonstruksjon. Det kunne ha vært en stor fin fisk... Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
jorhei Svart 31.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2004 Dette var jo noe spesielt da....... Slik jeg ser bildet så ser det ut som en stor dregg/anker. Du kunne jo gjort en oppgradering med tanke på størrelsen på anker :smiley: Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
giver Svart 31.Mai.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2004 Sitat Dette var jo noe spesielt da....... Slik jeg ser bildet så ser det ut som en stor dregg/anker. Du kunne jo gjort en oppgradering med tanke på størrelsen på anker Man kan i alle fall si at jeg lå trygt denne gangen. Imponerende at Ilas'en greidde å få den med opp. giver Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 31.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2004 Disse vinsjene er råsterke så at du fikk det opp forundrer ikke. Engbo vinsjen på forrige båten klarte å dra badeplattforma under vann da dreggen satte seg i en mooring.Plattforma sitter ganske høyt på Saga 25 Sitér dette innlegget Link to post
Baltic Svart 31.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2004 Vet du hva det var du fikk på "kroken"? Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 31.Mai.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2004 Sitat Vet du hva det var du fikk på "kroken"? HeiNei. jeg har ikke peiling. Men det kan se ut som innfesting til trål eller løftebom på en gammel fiskeskøyte. Jeg studeret den ikke så nøye, var igrunnen mest opptatt av å bli kvitt den. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Sinus_nor Svart 31.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2004 Hørte om en som fikk en gammel bil i dreggen. Ved brygga i Moss. Vet ikke om det er sant da! Sitér dette innlegget Link to post
-Luna- Svart 31.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2004 Sitat Disse vinsjene er råsterke så at du fikk det opp forundrer ikke. Engbo vinsjen på forrige båten klarte å dra badeplattforma under vann da dreggen satte seg i en mooring.Plattforma sitter ganske høyt på Saga 25 Huff, litt skummelt med tanke på om man får en høyspent kable på kroken! Jeg vet at man skal undersøke kart og at de er merket, men noen som har hørt at det har hendt for eller? Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
Slagskibet Svart 1.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2004 Javisst har det hendt. Har gjort det kunststykket der med tankbåt.Hadde ikke noe valg da Bulder & Braken gav opp ånden brått og brutalt. Trangt var så begge klumpene ble sluppet og den ene dro av en høyspent kabel. Mørkela en hel bydel i Philadelphia hvilket gjorde oss ekstremt populære blant myndighetene Om småbåt kan klare det samme tror jeg sikkert da det går en del kabel fra fastlandet til øyene noen steder.De er sikkert ikke så tunge? Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 1.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2004 Var det "Draugen" du prøvde å dra opp? Bra "Han" slapp taket Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.