Jump to content

Dagens fangst med dregg

giver

Recommended Posts

Hei

Tok en liten stopp ved Kariskjær på Konglungen på tur hjem.

Når jeg heiste opp dreggen syntes jeg det gikk noe tungt,

og kikket bekymret på nabobåtene. :smiley:

Overraskelsen var stor når jeg så hva som var med opp. :smiley:

Bilde

mvh

giver

Slapp dreggen ned på bunn igjen, og heldigvis kom dreggen

opp igjen uten ekstra moring.

Dette var jo noe spesielt da.......

Slik jeg ser bildet så ser det ut som en stor dregg/anker. Du kunne jo gjort en oppgradering med tanke på størrelsen på anker :smiley: :smiley: :cryin:

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Dette var jo noe spesielt da.......

Slik jeg ser bildet så ser det ut som en stor dregg/anker. Du kunne jo gjort en oppgradering med tanke på størrelsen på anker :smiley::cryin::wink:

Man kan i alle fall si at jeg lå trygt denne gangen. :wink:

Imponerende at Ilas'en greidde å få den med opp. :smiley:

giver

Vet du hva det var du fikk på "kroken"?    :smiley:

Hei

Nei. jeg har ikke peiling. Men det kan se ut som innfesting til

trål eller løftebom på en gammel fiskeskøyte.

Jeg studeret den ikke så nøye, var igrunnen mest opptatt av å

bli kvitt den.

mvh

giver

Disse vinsjene er råsterke så at du fikk det opp forundrer ikke. Engbo vinsjen på forrige båten klarte å dra badeplattforma under vann da dreggen satte seg i en mooring.Plattforma sitter ganske høyt på Saga 25 :sad:

Huff, litt skummelt med tanke på om man får en høyspent kable på kroken! Jeg vet at man skal undersøke kart og at de er merket, men noen som har hørt at det har hendt for eller?

Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375

Javisst har det hendt. Har gjort det kunststykket der med tankbåt.Hadde ikke noe valg da Bulder & Braken  gav opp ånden brått og brutalt. Trangt var så begge klumpene ble sluppet

og den ene dro av en høyspent kabel. Mørkela en hel bydel i Philadelphia hvilket gjorde oss

ekstremt populære blant myndighetene :cool: Om småbåt kan klare det samme tror jeg sikkert

da det går en del kabel fra fastlandet til øyene noen steder.De er sikkert ikke så tunge?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...