orjack Startet 6.Mai.2009 Del på Facebook Startet 6.Mai.2009 Jeg har i dag under dasjen 5 stk lednings sikringer som jeg skulle ønske jeg kunne satt i en boks. Problemet er at jeg ikke kan finne en sikringsboks for glassikringer, det er kun bokser flatsikringer og porselenssikringer. Jeg kan vel ikke være den eneste som øsker å få samlett alle sikringene på ett brett. Er det noen som kan gi meg et tips på hvor jeg kan finne tak i en sikringsboks for flere glassikringer?? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 6.Mai.2009 Del på Facebook Svart 6.Mai.2009 Er det en grunn til at du ikke vil ha flatsikringer f.eks? Kan ikke huske og ha sett sikringboks for glasssikring Sitér dette innlegget Link to post
Sjømann-22 Svart 6.Mai.2009 Del på Facebook Svart 6.Mai.2009 Vet at biltema har hatt det tidligere, men kan ikke finne den nå.... Sitér dette innlegget Link to post
Motoren Svart 6.Mai.2009 Del på Facebook Svart 6.Mai.2009 Den billigste måten er å gå på en bilopphoggingsplass. Der får du den sikkert gratis hvis du demonterer den selv. Sitér dette innlegget Link to post
orjack Svart 6.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2009 Grunnen til at jeg vil ha glassikringer er at stereo, kartplotter, vhf og alt annet elektriske duppeditter har sære sikringer på f.eks 250mA, 0,5A etc. Flatsikringer får man bare i 5, 7,5 10, 15, 20 A osv. glassikringer tror jeg kommer i en oppløsning på 0,1A. Bilopphøgger er jo et alternativ som jeg ikke har tenkt på, men det beste ville jo vørt å få tak i noe nytt. Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 6.Mai.2009 Del på Facebook Svart 6.Mai.2009 Hos Maritim.no? TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
orjack Svart 6.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2009 Hos Maritim.no? TrondT Det er jo disse jeg har hengende på hver lendning til diverse instrumenter og ønsker å bli kvitt og satt alle i en boks. Så jeg vil definitivt ikke ha noen flere slike. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 6.Mai.2009 Del på Facebook Svart 6.Mai.2009 Minste flatsikring får du fra 1 amp Hos Elfa, bestilte der sjøl Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 7.Mai.2009 Del på Facebook Svart 7.Mai.2009 Hei, Ett lit tips om du skal benytte glass sikringer. Disse tåler mindre vibrasjon en andre sikringer. Derfor finnes det egne sikringer som er fylt med et keramisk matriale slik selve sikringstråden er mer beskyttet. Disse sikringene er godkjent for maritimt bruk. Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 7.Mai.2009 Del på Facebook Svart 7.Mai.2009 Å snakka om glassikringar, vil eg seia er noko upresist, fordi dei kjem i fleire størrelsar. Der finst 5x20 mm, 5x25 mm 6x30 mm 6x32 mm og nokre med mål i tommar. Dette med oppløsning på 0,1 A i utvalget, stemmer heller ikkje. Ei rekkje kan sjå slik ut: 0,1 A 0,125, 0,16, 0,2, 0,25, 0,315, 0,4, 0,5, 0,63, 0,7, 0,8 og 1. Videre oppover, er det berre å flytta komma, og den største er 16 A. Magne Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.