Jump to content

Hvor kan jeg få tak i sikringsboks for glassikringer

orjack

Recommended Posts

Jeg har i dag under dasjen 5 stk lednings sikringer som jeg skulle ønske jeg kunne satt i en boks. Problemet er at jeg ikke kan finne en sikringsboks for glassikringer, det er kun bokser flatsikringer og porselenssikringer.

Jeg kan vel ikke være den eneste som øsker å få samlett alle sikringene på ett brett.

Er det noen som kan gi meg et tips på hvor jeg kan finne tak i en sikringsboks for flere glassikringer??

Grunnen til at jeg vil ha glassikringer er at stereo, kartplotter, vhf og alt annet elektriske duppeditter har sære sikringer på f.eks 250mA, 0,5A etc. Flatsikringer får man bare i 5, 7,5 10, 15, 20 A osv. glassikringer tror jeg kommer i en oppløsning på 0,1A.

Bilopphøgger er jo et alternativ som jeg ikke har tenkt på, men det beste ville jo vørt å få tak i noe nytt.

Å snakka om glassikringar, vil eg seia er noko upresist, fordi dei kjem i fleire størrelsar. Der finst 5x20 mm, 5x25 mm 6x30 mm 6x32 mm og nokre med mål i tommar. Dette med oppløsning på 0,1 A i utvalget, stemmer heller ikkje. Ei rekkje kan sjå slik ut: 0,1 A 0,125, 0,16, 0,2, 0,25, 0,315, 0,4, 0,5, 0,63, 0,7, 0,8 og 1. Videre oppover, er det berre å flytta komma, og den største er 16 A.

Magne

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...