LM 605 Startet 6.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 6.Mai.2009 I den siste tiden har det vært en rekke store tyverier av større påhengsmotorer (100hk-200hk) i båthavner øst for Kristiansand. Etter det "Fedrelandsvennen" skriver er 20-30 store motorer stjålet de siste dagene, og det fryktes at det er utenlandske bander som oppererer slik som i fjor. Så pass på, og observer mistenkelige ting som foregår i havnene, og meld i fra til politiet med en gang! Sitér dette innlegget Link to post
Per T Kålin Svart 6.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2009 Jeg tror jeg la inn beskrivelse av en opplevelse i fjor hvor jeg var ganske sikker på at en var ut for å rekognosere. Med fiskestang midt inne mellom båtene i båthavna ble litt for spesiellt til å være "god fisk". Per Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 6.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2009 Det stjeles her vest også. Forsvant en 15 hester fra båthavna i helga. Båten sto på land og motoren var ikke låst. Da blir det lett å forsyne seg. For to uker siden ble det stjålet et kokeapparat fra en båt under renovering på land. Vi har videoovervåking på sjøsiden men ikke på opplagsplan. Vi må vel til med vakthold om nettene i år igjen. Trasige greier. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 6.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2009 I havna vår kjøres det vakthold av båteierne i havna. Etter at vi begynnte med det gikk tyveristatistikken ned betraktelig. Sitér dette innlegget Link to post
McEwan Svart 7.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2009 Nå er sesongen i full gang for det som kalles omreisende vinningskriminelle. Dette er hovedsaklig litauere, polakker og rumenere. De er profesjonelle som aktivt tilpasser seg strategier fra politi og andre sikkerhetstiltak. Vitneobservasjoner er alfa og omega og noter ned bilnumre, beskrivelser og meld fra. Selv om det ikke er skjedd noe straffbart der og da, kan opplysningene brukes for å kartlegge og underbygge senere straffesaker. Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 7.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2009 La oss få "jernteppet" tilbake! Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
4play Svart 7.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2009 Kanskje man skal tenke på å sette inn DEFA Tracker i motorene? http://aus.defa.com/no/tracking_dt31.html Dette virker som ett bra produkt. Sitér dette innlegget Link to post
Jimpec Svart 7.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2009 Hvordan tar de egentlig med seg motorer på 200 kg som står på båt? Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 7.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2009 En NB 870 ble stjålet i vår havn for (4-5 år siden)midt på dagen. Det satt folk i "bua" som så en mann komme på sykkel,det var det siste de så til både han og båten.Ingen av de tilstedeværende la merke til at båten forlot havna,men den ble oppservert på nordgående,av noen som arbeider på en marina,like ved. Båten ble aldri funnet,kan være lastet ombord i en båt,og ut av landet???Har også lagt merke til "ivrige fiskere" i vår båthavn,som har tatt bilder. Sitér dette innlegget Link to post
Lopphavet Svart 7.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2009 Hvordan tar de egentlig med seg motorer på 200 kg som står på båt? Ja, det lurer også jeg på. Men det er kanskje ikke så lurt å legge ut "oppskriften" her? Har det noen hensikt å investere 1200-1300 kr. i en slik Abus gjennomgående låsbar bolt, når det likevel er personer der ute som klarer å ta med seg motorer på 200-300kg? For slike er det vel peanuts å ta rotta på en sådan bolt, eller? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 7.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2009 har hørt at tyver har sagd ut hele akterspeilet for å få motoren med seg.... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Kjetil1 Svart 7.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2009 Stemmer det. Det har forekommet at de har demontert motoren med motorsag. Grei måte å kondemme båten på, når halve brønnen og akterspeilet mangler... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Jimpec Svart 7.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2009 De skulle fått svi så sinnsykt på pungen de jævlene!! Blir det saging i havna her hvor jeg bor så blir det i alle fall oppdaget. Det er så synd at de skal få holde på slik. Vi må jo betale i form av økt forsikringspremie uansett hvordan man snur og vender på det. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 21.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2009 Syv stk. påhengsmotorer stjålet i fra havna på Eftevåg (Kr.sand) i helga. Vær obs å sjekk båten. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 21.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2009 Ser i lokalavisa at politiet har arrestert noen som har herjet rundt og stjelt motorer i midtfylket ( Telemark ). En forbaska plage at en ikke kan få ha ting i fred lenger. Sitér dette innlegget Link to post
Andy Svart 22.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2009 Syv stk. påhengsmotorer stjålet i fra havna på Eftevåg (Kr.sand) i helga. Vær obs å sjekk båten. Takk for tipset! Jeg hadde tenkt å slakke av på låsing til brygga nå i sommer, men skjønner at ikke alle tar ferie Sitér dette innlegget Link to post
Enes 44 Svart 22.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2009 Det stjeles store mengder motorer her vest også for tiden. http://www.ba.no/nyheter/article4416330.ece Sitér dette innlegget Link to post
Waylon Svart 22.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2009 Jeg må få si at dette er trist lesing. Nå har nå jeg bare en Johnson 9.9 på Rydsen min, men jeg var så svineheldig at jeg fikk lov til å ha båten med tralle i garasjen til min mor. Jeg synes disse forbanna kjeltringene skulle vært tatt på fersken og fått en omgang juling. At folk ikke kan få lov til å ha båtene sine ifred gjør meg mildt sagt forbanna!! Tenk på de som får ødelagt båtene sine, ved at disse jævlene går amok med motorsag og skjærer av akterenden på båten!! Fytte rakkern sier jeg bare! Og hva gjør politiet med kjeltringene? Svært lite tror jeg. Nei, folken der ute på båthavnene, borgervern er tingen i dette tilfellet. Sitér dette innlegget Jeg er en stolt båteier fordi om jeg har en liten femten foter :) Link to post
Kjetil1 Svart 8.August.2009 Link til dette innlegget Svart 8.August.2009 Og nå i uka var de i havna hos oss og! Etter det jeg har hørt, forsvant en 300 Suzuki, en 60 og en 115 Yamaha og en 6 hester som jeg ikke husker fabrikatet på. Låsene som gikk fra båt til brygge var klippet av, og båtene dradd inn til lands hvor de ble plukket. En av tyvpakket skadet seg visst, da det var mye blod i en av båtene. Og jeg må ærlig si at jeg håper de skadet seg såpass kraftig at de får varige men! Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
LM 605 Svart 26.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2010 Leser i avisen "Fedrelandsvennen" at de to polakkene som ble arestert i forbindelse med et påhengertyveri på Borøya tidligere , nå må svare for 36 tilfeller av motortyverier. Ytterlige 90(!) tilfeller av båtmotortyverier er antagelig de samme som står bak. Kanskje vi som har outboard går en litt mer avslappet sessong i møte? Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 26.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2010 Næææh... Det er flere av dem, der hvor de kom fra... Tror eneste løsning er å kjøpe Evinrude, det vil de ikke ha. De gikk forbi min begge gangene de var på "shopping" i havna mi... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
LM 605 Svart 26.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2010 Næææh... Det er flere av dem, der hvor de kom fra... Tror eneste løsning er å kjøpe Evinrude, det vil de ikke ha. De gikk forbi min begge gangene de var på "shopping" i havna mi... Kjetil S Stemmer nok det . Stort sett er det Yamaha og Suzuki som har vært mest ettertraktet i de miljøene. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 1.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2010 Ser i følge avisen at der har vært et stort tyveri av påhengsmotorer i fra Sørlandets Bådsenter i Grimstad. Innbruddet har vært i løpet av helgen og flere nye og brukte motorer er stjålet ,stort sett Suzuki motorer, bl. a en 300 hk. Sitér dette innlegget Link to post
Andy Svart 1.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2010 Sørlandets Bådsenter, hmmm. De tar service på min Suzuki DF140, men den er lagret annetsteds på båten innendørs bak bom, alarm og stålport. For noen år siden var det stort sett kun Yamaha de proffe kjeltringene tok. Nå er også Suzuki på lista tydeligvis. Kvalitet er ettertraktet også i de kretser. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 1.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2010 Får jo håpe motoren din fremdeles henger bakpå "Andy". Etter bildene i Fvn. nettavis ser det ut som det er noen store blå lagerbygninger med en stor jernport med kjetting der innbruddet har foregått. Fjorten motorer hadde forsvunnet, 8 stk. nye og 6stk. brukte i fra båter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.