Jump to content

Hvordan få større vandring på girkabel?

enter4u

Recommended Posts

Jeg har ei RB-kasse med en relativt lang sjaltearm på . På min en-spaks kontrollboks bruker jeg C8-kabel, men den har så liten vandring så jeg kan ikke bruke den på armen der den er beregnet å sitte. Det jeg har gjort er å borre et hull midt på armlengden, men den er da veldig tung å få i gir :nonod: Er det noen som vet om en løsning så jeg får brukt det ytterste hullet??

dsc00653.jpg

dsc00654.jpg

Jo, er det fint vær i Moss idag :tongue:

Mener det var 6 mm gjenger på terningene i boksen, det stemte ikke med mine kontrollkabler som hadde 5mm. Måtte trikse det til.

Uansett, ser nå at den Morse boksen er lik i utførelse som det man kaller Ultraflex på maritim sine sider.

Til ultraflex sin boks passer c2 c8 og c33

Ville sjekket om gjenger på denne kabelen vil passe i din boks (12505-40)

Redigert av M/S Bastard (see edit history)

Hei,

Her er det kraft x arm som gjelder og da finnes det ingen måte å løse dette på med 8 cm vandring med stag eller slike ting.

Først ville jeg sjekket om det er noen justering på girkassen for å få girsjalteren til å gå lettere. Det er det neppe.

Da er det bare lengre vandring på kabelen som hjelper. Alternativ kan du jo få tak i en elektrisk servo med endestoppbrytere, men dette blir neppe billigere.

Uansett lykke til

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...