enter4u Startet 6.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 6.Mai.2009 Jeg har ei RB-kasse med en relativt lang sjaltearm på . På min en-spaks kontrollboks bruker jeg C8-kabel, men den har så liten vandring så jeg kan ikke bruke den på armen der den er beregnet å sitte. Det jeg har gjort er å borre et hull midt på armlengden, men den er da veldig tung å få i gir Er det noen som vet om en løsning så jeg får brukt det ytterste hullet?? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 6.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2009 (redigert) Vill lagd ett stag omtrent slik, paint er ikke det beste tegneprogrammet Litt overdimensjonert på tegningen, men enkel løsning som kan skrus på geararmen Redigert 6.Mai.2009 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 6.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2009 Det har jeg prøvd. Men jeg trenger en vandring på ca 11 cm, og C8.kabelen har ikke ner enn ca 8 cm Tenkte på en eller anneen form for utveksling jeg. Om det er mulig Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 6.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2009 Når jeg tenker meg om, så blir jo slaglengden uforandret Ser maritim har kontrollkabel med 150 mm vandring for Morse kontrollboks, men de passer kanskje ikke hos deg? Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 6.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2009 Hmmm. Min boks kan bruke C2 og C8-kabler da......Denne... Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 6.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2009 Samme boks som jeg har, men er usikker på vilken kabeltype jeg har. Terningene i boksen måtte moddes litt. Er det 6 mm gjenger du har på kontrollkabel? Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 6.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2009 Hmm.....Nå spurte du vanskelig syns jeg. Kan du ikke spørre om noe annet da? :lol: Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 6.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2009 (redigert) Jo, er det fint vær i Moss idag Mener det var 6 mm gjenger på terningene i boksen, det stemte ikke med mine kontrollkabler som hadde 5mm. Måtte trikse det til. Uansett, ser nå at den Morse boksen er lik i utførelse som det man kaller Ultraflex på maritim sine sider. Til ultraflex sin boks passer c2 c8 og c33 Ville sjekket om gjenger på denne kabelen vil passe i din boks (12505-40) Redigert 6.Mai.2009 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 6.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2009 Hmmm.......er ikke sikker. Har flytta til Særp. hehe. Jeg har en liten ide ang dette, men klarer ikke beskrive det. Kanskje jeg skal prøve paint. hehe Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 6.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2009 Hei, Her er det kraft x arm som gjelder og da finnes det ingen måte å løse dette på med 8 cm vandring med stag eller slike ting. Først ville jeg sjekket om det er noen justering på girkassen for å få girsjalteren til å gå lettere. Det er det neppe. Da er det bare lengre vandring på kabelen som hjelper. Alternativ kan du jo få tak i en elektrisk servo med endestoppbrytere, men dette blir neppe billigere. Uansett lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.