Slagskibet Startet 5.Januar.2003 Link til dette innlegget Startet 5.Januar.2003 Har et Furono ekkolodd som får black-out når sommer temperaturen blir høy på dashbordet. Dvs at tall og dybde streken blir veldig vanskelig å lese,noen ganger forsvinner den helt. Helt klart skjer dette pga veldig høy temperatur som antagelig får elektronikken til å oppføre seg rart.For å bedre på dette har jeg en vifte som går på batterier som blåser på ekkoloddet for å skape luft sirkulasjon og kjøling,men denne tar kvelden relativt fort da den kun har 2 pen ligth batterier som kraft forsyning.(Garmin GPS som står rett ved siden av ekkolodddet har ikke disse problemene forresten) Noen forslag til hvordan dette problemet kan løses permanent?Har sett etter sol drevet vifte men det har jeg ikke funnet. Båten har veldig store frontvinduer og hardtop,og er en Scand 27 kopi.Hardtop er lukket,dvs at kalesjen er fjernet og erstattet med en svær plexiglass luke. Videre,lurer litt på å montere defroster i slagskipet.Kan defroster kobles i serie med varmtvanns tanken?Ser at noen har innmontert elektrisk pumpe i kjølevannskretsen når de har defroster etter hva jeg forstår eller tar jeg feil? Sitér dette innlegget Link to post
Mini Svart 5.Januar.2003 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2003 Jeg går utfra at du snakker om en LCD skjerm, og da er dette et velkjent problem. Jeg har opplevd dette på flere installasjoner både i bil og båt. Vi fikk levert vår båt ifjor med en Simrad IS 15 logg/lodd. Denne skjermen tålte ikke mye sol/varme før det ble svart. Problemet ble løst ved at skjermen ble byttet til en med nyere software i, etter det har vi ikke opplevd at skjermen ble svart. Hvi ekkoloddet ditt ikke er for gammelt, kan det være en ide å snakke med leverandøren, kanskje........................ Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 5.Januar.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2003 10 år gammelt Mini.Og kjøpt i Singapore...Så kanskje jeg må leve med det? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 5.Januar.2003 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2003 Antar at problemet skyldes kombinasjon av sol og svart kabinett på loddet? Isåfall ville jeg sprayet det med hvit blank, det bør løse saken. Sitér dette innlegget Link to post
Mini Svart 5.Januar.2003 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2003 Ring til Furuno leverandøren og spør om det er et kjent problem og om de kan ha en enkel løsning på dette. Det værste svaret du kan få er at de ikke vil/kan hjelpe deg. Forøvrig synes å virke på meg at leverandører/produsenter/importører slipper veldig lett unna forbrukerproblemer. Jeg har hvertfall alltid blitt møtt på ordentlig måte uansett hvor "dumme" spørsmål jeg har stilt, når jeg har ringt og spurt noen. Sitér dette innlegget Link to post
BK Svart 5.Januar.2003 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2003 GPS'en min har samme problemet (permanent, jeg gir sola skylden)/(eier) reiner med at lcd'en har kokt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.