kvitepus Startet 6.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 6.Mai.2009 Jeg har en Vetus baugpropell 23kgf. Den er ifra ca 1998. Der som selve propellen er festet til resten er det en såkalt v-ring som med jevne mellomrom må skiftes. V-ringen skal visstnok sørge for at olje inne i baugpropellen ikke lekker ut. Baugpropelltypen er utgått og erstattet av en annen type og jeg får nå ikke tak i denne v-ringen. Har kontaktet importøren av Vetus og de sier jeg enten må finne en v-ring på andre måter eller kjøpe ny baugpropell. Baugpropellen fungerer utmerket og jeg synes det er drastisk å måtte kjøpe ny til ca 10000.- når jeg bare mangler denne v-ringen, som kan minne om en gummipakning. Er det noen som vet hvordan jeg kan få tak i en slik v-ring ? hvilke firmaer kan tenkes å ha slikt ? Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 6.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2009 det blir litt detektivarbeid, google på "v-ring seals". Du kan sikkert finne en pakning. Og så en forhandler. Det er dårlig at vetus ikke kan skaffe dette på en 1998 baugpropell. De ser vel gjerne at du river i en ny. Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 7.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2009 V-ring er vanlig handelsvare. Se: www.trelleborg.com Gå til sealing solutions og velge Norway Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 7.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2009 Om du tar kontakt med Abra Kulelagersenteret AS i Trondheim telefon 73 89 44 10 eller e-post: abra@abraas.no De har v-ringer som passer - garantert. De har alt av lager og tetningsringer. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.