kverna@start.no Startet 7.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 7.Mai.2009 (redigert) Kjøpte en Uttern D68 dti med cummins mercruiser qsd 2.0 150 hk i fjor høst. Den har nå gått ca. 13 timer, og jeg kan ikke få motoren opp i maks turtall. Maks turtall er oppgitt til 4000rpm og 28 knop. Jeg får maks turtall 3620rpm og ca. 25 knop. Jeg har riktig propell ifl. leverandør,- alpha one med 14.25*21. Noen som har vært borti dette?! .. forøvrig skal jeg finne en tid slik at leverandør får sett på båten, men det er litt logistikk som må til får å få dette i boks... Redigert 7.Mai.2009 av kverna@start.no (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Blanco Svart 7.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2009 Ja. Jeg manglet vel 200 o/min da min båt var ny ifjor (QSD 2.8/230). Løsningen fant man ved å justere gassvaier. Så enkelt. Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
kverna@start.no Svart 8.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2009 Da får jeg se på gassvaieren når jeg kommer ned til båten i helgen... Sitér dette innlegget Link to post
Kjeller Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Hei, hadde tilsvarende problem med Optimax 115, manglet ca 10% på å oppnå max turtall. løsningen ble propellskifte som som rettet opp dette. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.