Jump to content

Selva motorer, hvordan er de?

Hengekøye

Recommended Posts

Selva ble mye kjøpt i øst og søreuropeiske land, men i det siste ble den også mere kjent i midteuropa.

Totaktere er vel litt hardere mht. gangnivåen og høyere med støy enn dyrere merker, men som jeg ser det er den vel ganske pålitelig.

Forresten kjørte en venn av meg en Selva 25hk totakt i mer enn 7 år.

Den gikk bare, uten problemer.

Lykke til.

:seeya:

Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Her har du noe å lese på, webside til Selva.

Jørg

Red. her:

En grossist til meg tilbyr også Selva, siden mange år faktisk.

Enda et tegn at det ikke kan være noe dårlig fordi Allpa hadde kvittet seg med merken ganske rask ellers.

Du finner mer under knappen "Products" => "Outboards, Boats & Accessoires"

=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Takker for gode svar Jørg :)

Er egentlig ikke i stuss på noe nå i det hele tatt ;)

Eneste er det såkaldte "selv-lense" systemet til båten, trodde det skulle bare gå vann ut og ikke inn i avløpet jeg? Men det er jo bare ett hull bak.

En liten edit; Kan jo selv tenke meg fram til at det er umulig at vannet renner over til selve båten, så kanskje det er like greit.

Redigert av Hengekøye (see edit history)

Bare hyggelig.

Ang. lensesystemet er det jo ofte en slags ventil.

Jeg har ikke peil om båten din, så er det kanskje lurt å spørre en forhandler.

De skulle jo vite hvordan dette funker.

Jørg

Dersom du er plaget med skingrende høy lyd fra motoren under kjøring i full eller nesten full fart:

Jeg hadde en Suzuki 25 hk 2-takter 1998 modell, den kledde jeg plastdekselet innvendig med 10mm Biltema selvklebende skum med sølvfolieoverflate på.

Motoren fikk et mye mer behagelig lydbilde, speseilt stor forskjell på flatt jern.

Pass på at det er plass, og at ikke du hindrer luftstrømmen inn hullet bak, frem til forgasseren, og at ikke du får noen løse biter isolasjon som motoren må spise...

Dette er en modifikasjon til hundrelappen, som gjørt stort utlsag på komforten.

Lykke til på sjøen med ny båt!!

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...