Jump to content

Hvordan fjerne bengalakk fra plaskrog uten å ødelegge gelcoat?

Platt

Recommended Posts

Hei.

Har en båt (plast) hvor forrige eier har malt en "snobberand" øverst på fribordet med bengalakk.

Ettersom dette er ganske så hjemmegjort og i tillegg gjort med kost, ser det ikke så voldsomt "snobbete" ut...

Noen som har forslag til hvordan jeg kan få fjernet dette uten å ødelegge gelcoat'en under?

Tenkte på fint vannslipepapir, men er usikker på om underlaget tar skade av slik behandling.

Har hørt noen snakke om bruk av bremsevæske??

Regner med at vanlig lakkfjerner etser for mye!?

Forslag tas imot med takk. :smiley:

Ville ha våtslipt med 400 papir til jeg begynt å se gelcoaten under og gått over till 800 papir. Når all snobbestripe er borte ville jeg tatt hele båten med 1200+ (ikke helt sikker her...) og polert godt opp etterpå. Tror jeg vil bli bra. Ingen fare å pusse med så fint papir i gelcoaten. Dette vil rense opp overflaten.

Tror nok jeg ville brukt malingfjerner, gelcoat tåler det meste av slike produkter. Men forsøk med et lite område først. Da jeg kjøpte båten min (grukt, 1 år gammel), hadde første eier lagt på bunnstoff uten forbehandlig. Da brukte i hvert fall jeg malingfjerner (tror det var Reprin), og gelcoaten tok ikke skade.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...