Jump to content

Rakling i vannforsyningspumpa

bjoris

Recommended Posts

Har en raklelyd i pumpa til ferskvannet ombord. Dette er en pumpe med "trykktank" dvs at den pumper opp et trykk slik at den ikke starter umiddelbart når du skrur på vannet. Den har gått stille og fredlig helt til turen i pinsen da begynte det å rakle fælt under drøken.

Tips til hvor jeg begynner å lete etter feil, evt steder jeg kan ta den med for kontroll i Oslo-ormådet?

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Hmmm...., har du tatt en titt på den og sett etter om den har løsnet fra skottet den er montert til?? Min Johnson Pump hadde blitt slått løs fra festebraketten og lagde en høy raklelyd da den pumpet og "skurret" imot skottet den skulle vært festet til..

Ellers så er det relativt enkelt å ta ut pumpa (to slanger, stopp vannsølet dersom tanken er nøyere... plugg ut lednignen) og ta den med til et salgssted som selger tilsvarende pumpe.

:-) fredriksen

Ja, må nok ta den med til en som har peiling, men jeg er redd hvis jeg kommer til noen med "peiling" så blir jeg anbefalt å bytte pumpe heller enn å reparere. Skal derfor skru litt forsiktig på den selv først og se, det virker ikke som om det er motoren, men ett eller annet som slurer, trykket er det samme så det er litt rart.

Tanken er heldigvis tom nå så den er rask å skru ut....

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

smart Bjoris, samma holdningen har jeg selv. Klarer man å fikse, er det en sier. Klarer man ikke, kan den ikke bli mer enn ødelagt. Samtidig får du en fin sjanse til å se åssen ei vannpumpe ser ut innvendig..

Suzuki

No boat needed..

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...