Jawik Startet 8.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 8.Mai.2009 Noen som har en oppskrift på hvordan denne skal monteres (rekkefølge). Problemet ligger i bunnplatene som skal ha aluminiums-skinner som skal ligge som avstivere mot platene. Ikke ofte jeg monterer denne (kun en gang for tre år siden) og nå har jeg platene lagt til rette i bunnen med tverr skinnene montert. De to langsgående får jeg ikke på plass. Har sluppet ut luft, pumpet luft, og alle akrobatiske øvelser jeg kommer på. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Bidevind Svart 8.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2009 Har en tilsvarende (250 ?) og kjenner igjen problemet. Etter at alle platene ligger på plass har jeg sluppet ut litt luft og klart å bende disse sidestøttene under bunnplatene. Men det er ganske trangt og enkelte ukvemsord kan forekomme. Nå må jeg lage nye bunnplater og skal gjøre de litt mindre. Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 8.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2009 Dette har jeg selv erfart.Har en QS 270,da jeg skulle montere den ble det mye "¤%!%(),det var et sant he.....Det kom en del behjelpelige personer nede ved båhavna,som "kunne" dette,så jeg overlot monteringen til de.Det ble nokså mye !"#¤¤%&%/.Har hatt denne jollen i 4 år nå,legger den inn på sjøhuset om vinteren,med luft.Den blir aldri demontert/montert mer av meg.Opplevde det samme på Romsa,samme type båt,de kom med en stor eske ombord som inneholdt en gummibåt, som skulle monteres.Det ble så mye banning at det var rett før det tok fyr!Det var det samme probl.med de sideskinnene på bunnplatene. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 8.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2009 Har faktisk quicksilver 330 sport. Og plagdes litt med det der. Trikset med de langsgående skinnene er å legge i platene, pumpe båten sånn at den er ganske slapp i fisken. Legg så den ene åra langsgående under selve båten på den siden du skal ha på skinna. Slik at båten får en svak slagside. På denne måten har du mulighet til å legge alu-skinna litt ned i forkant av platene, og så dytter du ned med tommlene slik at den smetter på plass! Gjenta så på motsatt side. Pass på at du ikke har luft i skrog-pølsa :P Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Jawik Svart 9.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2009 Takker for tipset. Skal gjøre en iherdig innsats Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Jawik Svart 11.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Rikardo hadde løsningen. Isteden for åra brukte jeg en stige midt under jolla og skinnene smatt på plass med en gang. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Bidevind Svart 14.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2009 Legg så den ene åra langsgående under selve båten på den siden du skal ha på skinna. Slik at båten får en svak slagside. Isteden for åra brukte jeg en stige midt under jolla og skinnene smatt på plass med en gang. Takk for gode (og logiske) ideer. Tror jeg nå lager de nye dørkplatene nøyaktig lik de gamle og prøver de nevnte fremgangsmåtene. Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 14.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2009 Tror nok det er en idè ja. Vet ikke helt om det er så veldig heldig å ha for små plater... Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.