Jump to content

Gummijolla Quicsilver 330. Montering.

Jawik

Recommended Posts

Noen som har en oppskrift på hvordan denne skal monteres (rekkefølge). Problemet ligger i bunnplatene som skal ha aluminiums-skinner som skal ligge som avstivere mot platene. Ikke ofte jeg monterer denne (kun en gang for tre år siden) og nå har jeg platene lagt til rette i bunnen med tverr skinnene montert. De to langsgående får jeg ikke på plass. Har sluppet ut luft, pumpet luft, og alle akrobatiske øvelser jeg kommer på.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Dette har jeg selv erfart.Har en QS 270,da jeg skulle montere den ble det mye "¤%!%(),det var et sant he.....Det kom en del behjelpelige personer nede ved båhavna,som "kunne" dette,så jeg overlot monteringen til de.Det ble nokså mye !"#¤¤%&%/.Har hatt denne jollen i 4 år nå,legger den inn på sjøhuset om vinteren,med luft.Den blir aldri demontert/montert mer av meg.Opplevde det samme på Romsa,samme type båt,de kom med en stor eske ombord som inneholdt en gummibåt, som skulle monteres.Det ble så mye banning at det var rett før det tok fyr!Det var det samme probl.med de sideskinnene på bunnplatene. Lykke til! :headbang:

Har faktisk quicksilver 330 sport. Og plagdes litt med det der. Trikset med de langsgående skinnene er å legge i platene, pumpe båten sånn at den er ganske slapp i fisken. Legg så den ene åra langsgående under selve båten på den siden du skal ha på skinna. Slik at båten får en svak slagside. På denne måten har du mulighet til å legge alu-skinna litt ned i forkant av platene, og så dytter du ned med tommlene slik at den smetter på plass! Gjenta så på motsatt side. Pass på at du ikke har luft i skrog-pølsa :P

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Legg så den ene åra langsgående under selve båten på den siden du skal ha på skinna. Slik at båten får en svak slagside.

Isteden for åra brukte jeg en stige midt under jolla og skinnene smatt på plass med en gang.

Takk for gode (og logiske) ideer. Tror jeg nå lager de nye dørkplatene nøyaktig lik de gamle og prøver de nevnte fremgangsmåtene.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...