Jump to content

Hvilke snekker er i Deplasement segmentet?

tjuagutt

Recommended Posts

Da vil jeg slå et slag for Viksund Columbi! 27 fot, selvlensende, 4-5 liggeplasser og plass til 6 personer rundt bordet inne. Store vinduer, så man har god oversikt når man sitter inne (slipper kjellerfølelsen). Pentry på rundt to meter lengde, så det er god plass til å lage mat. Toppfart 7-11 knop, alt etter motor. Tung og god i sjøen, trygg uansett vær. 1,2m dyp, så den ruller godt i sidesjø men føles aldri utrygg. Med stor kalesje i tillegg så er den en romslig og grei turbåt, som lett konverteres til fiske. Og da er det selvlensende akterdekket suverent!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
I mine øyne har et deplasementskrog ingen form for utflating av bunnen i akterenden eller knekk i avslutningen som gjør at de kan slippe vannet. Så godt som alle de som er forslått har vel dette?

Mulig Sagen og Grimsøy er rene deplasementsbåter.

Forsåvidt enig i det Ingar, men da begynner utvalget å bli tynt. Viksund tidlig 70 og nedover?

Nå blir jeg litt forvirret her - er det Tjuagutt eller Gullfisk som er den som spør? Samme person? :crazy:

Forøvrig må jeg melde pass når det går over i slike båter. I barndommen synes jeg dette var de ultimat og mest spennende båtene. Hadde gleden av og få være med en nabo på fisketurer i en slik båt. Det var helt topp og eventyrlig. Og fisk fikk vi....nå ble jeg visst litt sentimental.

Den NorDan Gullfisk viser her er vel ikke i snekkesegmentet, eller hur?

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Nå blir jeg litt forvirret her - er det Tjuagutt eller Gullfisk som er den som spør? Samme person? :crazy:

hei

jeg er ikke schizzo... og jeg er kun én person

Og ja.. jeg startet tråden.

Og ja .. NorDan er akkurat en slik båt jeg IKKE skal ha!

Jeg skjønner ikke hvorfor, men det er en pent brukt plast deplasement båt jeg skal ha.

Jeg akter ikke å kjøpe en båt med motor som bruker 15-20++ liter diesel i timen...... jeg skal leve også. :drink:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...