Jump to content

Finnes det glødeplugger på KAD42 220hk 1992 mod


Steinsvigen

Recommended Posts

Hvorfor mer enn tomgang når motoren er kald? J

Jeg har aldri forstått hvor det.. Fortere varm betyr raskere utvidelser av metall og flere omdreiner før motoren har nådd den tempen den er designet for og alle klaringer er regnet utifra. Det kan da ikke være sunt, sett opp imot langsom oppvarming?

 

mvh

Bavaria32sport

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post

Grunnen til at jeg gjør det er at mine jager helt ned i 300rpm når de er kalde.. da synker også oljetrykket.. derfor så lar jeg dem gå akkuratt så høyt at de ikke jager. Er enig i påstanden din om at en kan få for rask oppvarming som ikke er bra og en får høy termisk bellastning. Jeg lar de selvsagt løpe kun i fri og belsarter aldrig dyra før drifttemp er oppnådd. At Kad 44 går med komp innkoblet fra start er jo selvsagt så en får fortere temp.. men en har også en høy belastning da også etter mitt syn da komp lader med ca 0,5 bar selv på tomgang. Tror ikke motorene har skade og av gå litt høyere de første minuttene så en oprettholder godt oljetrykk etc.

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...