Jump to content

Dass til besvær

Allan E

Recommended Posts

Var på en fin tur i pinsa (150nm) men desverre slo dassen seg vrang. Det er en "Jobsco" mener jeg, litt usikker på navnet.

Jeg får pumpet vann inn i dassen men når dassen skal tømmes føler jeg at pumpa glipper eller noe sånt noe. Skrudde av håndpumpa men kunne ikke se noe galt.

Er usikker på hva som er galt men kan det ligge en kubbe eller en tull med papir å stenge?

Er det flere ventiler som er i dassen enn de som er i vannpumpa?

Er det noen som har tips om hvordan jeg skal angripe problemet?

hvor kjøper du spesialpapiret ditt?

I en hvilken som helst dagligvare, prøv Lambi f.eks. Det viktigste er at papiret ikke er "brukt før"  :puke: ,altså ikke resirkulert. Slikt papir inneholder mye limstoff for at de "degenererte" fibrene skal holde sammen.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Men finnes det spesialpapir å få kjøpt? (Bruker heller noen kroner på dyrt papir som ikke lager kluss enn å få den møkkajobben siden.....)

Synes du ikke f.eks. Lambi er dyrt nok? Men du kan sikkert få tilsvarende med båtmotiv på i båtutstyrsbutikken til ennå høyere pris!  :rolleyes:

Og så finnes det en helt sikker metode, nemlig å legge brukt toalettpapir i en egen beholder ved siden av toalettet slik det foregår på en del hoteller i "syden".

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...