Allan E Startet 1.Juni.2004 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2004 Var på en fin tur i pinsa (150nm) men desverre slo dassen seg vrang. Det er en "Jobsco" mener jeg, litt usikker på navnet. Jeg får pumpet vann inn i dassen men når dassen skal tømmes føler jeg at pumpa glipper eller noe sånt noe. Skrudde av håndpumpa men kunne ikke se noe galt. Er usikker på hva som er galt men kan det ligge en kubbe eller en tull med papir å stenge? Er det flere ventiler som er i dassen enn de som er i vannpumpa? Er det noen som har tips om hvordan jeg skal angripe problemet? Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 1.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2004 Har også hatt samme problemet etter vinteren ( 6 mndr med toalettet frakoblet) Regn med at det er papir som stenger for løpet. Viktig å bruke spesialpapir, har vi lært! Fikk renset opp med varmt vann, Domestos Fresh og ståltråd. Drittjobb! mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
stsoleil Svart 1.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2004 Hvis du føler at pumpa "glipper" så forsøk å helle litt matolje (soyaolje e.l.) i dassen, og se om det "smører" pumpa og får den til å ta. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 1.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2004 Er det flere ventiler som er i dassen enn de som er i vannpumpa?At det føles som om pumpa "glipper" kan komme av at den må renses/smøres. Ut-ventilene sitter i bunnen av pumpa, nr 16 og 33 på tegningen. Inn-ventilene sitter i toppen, nr 21. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 1.Juni.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2004 Takker så langt, hvor kjøper du spesialpapiret ditt? Er det et papir som løser seg opp veldig raskt eller bløtt? Hvis en bruker avisa til tørk antar jeg at det kan bli problemer her. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 1.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2004 hvor kjøper du spesialpapiret ditt?I en hvilken som helst dagligvare, prøv Lambi f.eks. Det viktigste er at papiret ikke er "brukt før" ,altså ikke resirkulert. Slikt papir inneholder mye limstoff for at de "degenererte" fibrene skal holde sammen. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
bwh Svart 1.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2004 Det er meget viktig å bruke kvalitetspapir (mykt) for å unngå forstoppelse og påfølgende "møkkajobb med å fikse dette). Jeg prøver også å fortelle barna at det ikke er behov for 1m papir for å tørke seg (dette er ikke lett). Sitér dette innlegget Ingen for stor eller for liten det er trivselen som bestemmer. Link to post
LEJ Svart 1.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2004 Men finnes det spesialpapir å få kjøpt? (Bruker heller noen kroner på dyrt papir som ikke lager kluss enn å få den møkkajobben siden.....) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 1.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2004 Men finnes det spesialpapir å få kjøpt? (Bruker heller noen kroner på dyrt papir som ikke lager kluss enn å få den møkkajobben siden.....)Synes du ikke f.eks. Lambi er dyrt nok? Men du kan sikkert få tilsvarende med båtmotiv på i båtutstyrsbutikken til ennå høyere pris! Og så finnes det en helt sikker metode, nemlig å legge brukt toalettpapir i en egen beholder ved siden av toalettet slik det foregår på en del hoteller i "syden". Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
JanS/EIR Svart 1.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2004 Maritim har spesialpapir,men billig er det ikke!! Se side 91 i katalogen. 50kr for 4 ruller! Har også tenkt å prøve ut Lambi i stedet. mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Ingar Svart 1.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2004 Skjønner ikke dette helt, har brukt vanlig papir i alle år og aldri hatt problemer. Dvs, jo, en gang, men av en helt annen årsak, svigermor kastet Q-tips i toalettet.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.