myhreoe Startet 9.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 9.Mai.2009 Hei skal montere opp lanterner på nytt og tror den orginale plasseringen er er dårlig plass da de vil lyse opp vinduer og være ett forstyrrende element på kveld og nattetid se bilde. Har tatt vekk all treverk og tettet en million skruehull Uansett så tror jeg en mer fornuftig plassering vil være over aluminiumslista som sees i øvre bilde kant blir noe som dette da Har og lurt på og lage en egen tråd om prosjektet men får ta det seinere. nå er det bare å få den tett sånn at jeg kan begynne å se på ny innredning Sitér dette innlegget Stolt eier av båtførerbevis Link to post
Poseidon Svart 9.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2009 Hei skal montere opp lanterner på nytt og tror den orginale plasseringen er er dårlig plass da de vil lyse opp vinduer og være ett forstyrrende element på kveld og nattetid se bilde. ..... Interessante spørsmål du tar opp, selv om jeg ikke helt ser hvordan lanternene skulle være "et forstyrrende element" slik som de står. Jeg synes det viktigste når de gjelder monteringen er å sikre: 1) At lanterne er synlige i de vinkler hvor de skal være synlige; spesielt at sidelanternene ikke er synlige langt over på motstående side - som vi dessverre ser alt for ofte! 2) At lanternene ikke gir gjenskinn i dekk eller andre flater og derved bidrar til å ødelegge/redusere nattsynet hos den som skal holde utkikk. Lykke til! Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
TB2855 Svart 9.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2009 På min gamle Halco stod lanterene der hvor du fåreslår over listen. Hadde ingen problemer med lysforstyrrelser på vinduer. Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
Hans-Petter Svart 9.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2009 på min gamle halco stod lanternene der du har treverk,det fungerte helt fint. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.