Jump to content

Mercury kontrollboks som går tregt

Jimpec

Recommended Posts

Jeg har en toppmontert Mercury kontrollboks gen 2. Tror det er 4000 serien.

Etter vinteren står den nesten i stein og er utrolig treg og knirker noe voldsomt. Jeg har åpnet boksen og smurt opp det jeg ser men det blir ikke bedre.

Er det noen som har vært borti det samme og har noen tips? Evt demontering på "hendel-siden" (venstre).

Hallo Chagall! Takk for linken

Jeg har sett gjennom manualen til motoren (som jeg har i bokform) men der står det ingenting som går på det tekniske i kontrollboksen. Det eneste jeg skulle hatt gjort er å få av selve hendelen og kan dermed komme til med noe grease eller spraymiddel for å den til å gå litt lettere.

Ja... det har jeg tenkt på det også. Men i hendelen sitter trimbryteren og den får jeg ikke løs uten videre.

Jeg har faktisk prøvd å spraye ganske heftig med en high tec kjedespray for motorsykkel... men selvsagt uten at det hjalp.

Jeg tror at dersom jeg klarer å få løs fri-knappen så er det en mutter der som holder armen på plass. Men å få av den knappen ser ikke ut til å være bare bare heller.

Men jeg smører meg med litt stå på vilje og får prøve igjen i morgen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...