heluf Startet 9.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 9.Mai.2009 hei. har en mørebas 15 fot med overbygg og 25 hk motor. kor tung paraplydregg må eg ha? takker for svar Sitér dette innlegget Link to post
Tintin Svart 9.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2009 (redigert) Hvis du bruker noe annet enn paraplydregg, klarer du deg med halvparten Paraplydregg er verste sort siden de ikke graver seg ned i bunnen når de belastes. Har god erfaring med Bruce-kopier. Tror et bruce-anker på 5-7,5 kilo med et par meter kjetting og langt tau burde holde til veldig mange formål for den båten. Redigert 9.Mai.2009 av tjeh (see edit history) Sitér dette innlegget Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter. Link to post
Anoden Svart 9.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2009 Tar i utgangspunk at båten din er ca 500kg inkl motor og drivstoff, bør du bruke min 6-8kg paraply dregg evnt 7,5kg stokk eller danforth anker. 10mm nylontau. Personlig vil jeg også anbefale bruce anker. Sitér dette innlegget Reling: Kanten på båten; den siste kontakten man har med båten før man ramler over bord. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.