rmyra Startet 9.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 9.Mai.2009 Har en VP TAMD 30 i båten. Da jeg skulle skifte dynamo, så jeg at det begynte å lekke vann fra oljekjøleren, Da jeg fikk sjekket dette viste det seg at lokket i ene enden av kjøleren var tettet med sika. Dette ser ikke ut til å være noen gunstig løsning. Men hvordan skal dette "lokket" festes?? Der er ingen skruer eller noe sænt. Ser ut som det har vært forsøkt loddet eller noe tidligere. Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 9.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2009 Det ser ut som loddetinn. Ta en spiss gjenstand og skrap litt, er det mykt er det tinn. Du kan sikkert får festet det ved å bruke en gassbrenner eller blåselampe. Rens godt rundt på begge flater som skal loddes med stål eller messing børste på drillen. Varm opp til tinnet smelter. Ha på nytt tinn rundt hele veien, så blir det nok tett igjen. Ellers er det vanlig på kjølere å bruke messing eller sølv lodding for bedre holdbarhet, men det krever et gass sveise apparat. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
rmyra Svart 10.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2009 Mange takk for svar. Håper det lar seg fikse, for sjekka pris på ny oljekjøler igår. 12800,- Og de pengene kan jeg finne mange andre ting i båten og bruke på Sitér dette innlegget Link to post
fjorddiggern Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 Hvor var det du sjekka pris på Oljekjøleren? Vet noen om det er mulig å få kjøpt andre steder enn hos Volvo Penta? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.