Medusa Startet 9.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 9.Mai.2009 Må bytte elektrisk lensepumpa i en 28 fots båt. Lurer på hvilken jeg skal velge? Ønsker ikke en dykkpumpe. Pumpa må ha god kapasitet for også å kunne ta unna vann om en slange skulle springe, eller annen lekasje skulle oppstå. Må også være av god kvalitet slik at en kan stole på den i mange år. Lurer på om en kraftig membranpumpe kanskje er best? Sitér dette innlegget Link to post
Njord Svart 10.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2009 Jeg bruker denne pumpa: Den har svært god kapasitet, 7600 l/t og har elektronisk nivåkontroll, dvs. ingen flottør 'lea-mikk'. Har fungert bra for meg i et par år. I tillegg har jeg en membranpumpe montert. Denne opererer jeg helt manuelt og benytter den kun for å tømme kjølen helt. Meg bekjent har membranpumper mye lavere kapasitet enn en impellerpumpe. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen Torkjel Link to post
Gullfisk Svart 10.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2009 Har samme oppsett som Njord. Liten membranpumpe som suger opp fra kjølen, og en 15000l/t Rule lenger opp, som jeg håper for alltid vil være "bortkastede" penger. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 10.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2009 Hvorfor ikke dykkpumpe? Dette er jo enkle og greie pumper, som knapt forårsaker problemer i det hele tatt? Jeg har en Whale Supersub, på grunn av at kjølen er rimelig smal i bunn. Har fungert bra i årevis... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Medusa Svart 11.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Har faktisk ikke tenkt tanken på å montere to pumper i stede for en, men syntes ideen er genial. Da går jeg for en enkel membranpumpe med sugeslange helt bak i kjølsvinet til normalbruk, samt en dykkpumpe med god kapasitet montert lenger opp i kjølsvinet som nødpumpe. Takker så mye for innspillet... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.