Jump to content

Evinrude 115 påhenger 1998 mod V4 fusker over 2500rpm

sjoogbaat

Recommended Posts

Hei, jeg har problemer med at min påhenger fusker når den kommer opp i turtall. Noen som har erfaringer med dette? Jeg kjenner motoren som stabil og med driftsikker konstruksjon.

Jeg har for ikke lenge siden kjøpt båt om motor. Motoren fusket under prøvekjøring, den hørtes anstrengt ut selv på tomgangshastighet. Forgassere ble renset på motorverksted, og det bedret noe av problemet. En liten prøvekjøring å alt virket bra. Prøvekjøring nr 2 var noe lenger, etter ca 30 min begyndte fuskingen igjen. Denne gangen virker motoren fin å tomgang, men fuskingen setter fart etter 2500rpm. På prøvekjøring nummer to benyttet jeg bensinsystem-rensevæske fra Biltema for å smøre og rense drivstofftilførselen. Kan dette ha hatt noen påvirkning? Er veldig taknemlig for råd...

På forhånd takk.

Høres ut som et bensin relatert problem... har du mulighet til å koble til en mindre bærbar tank med fersk ny bensin ?? , dette for å eliminere eventuelle problemer med bensinsystemet som antagelig er montert i båten ( er mulig du bør rense forgasserene igjen før du prøver ( HVIS urenheter er problemet )) .

Kan nesten virke som om du har noen urenheter i bensinen din, som kan helt eller delvis tette igjen full fart dysene i forgasserene ( over 2500 rpm ... )

4 nye plugger kan også være verdt å prøve .

Arne Kjetil

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...