sjoogbaat Startet 10.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 10.Mai.2009 Hei, jeg har problemer med at min påhenger fusker når den kommer opp i turtall. Noen som har erfaringer med dette? Jeg kjenner motoren som stabil og med driftsikker konstruksjon. Jeg har for ikke lenge siden kjøpt båt om motor. Motoren fusket under prøvekjøring, den hørtes anstrengt ut selv på tomgangshastighet. Forgassere ble renset på motorverksted, og det bedret noe av problemet. En liten prøvekjøring å alt virket bra. Prøvekjøring nr 2 var noe lenger, etter ca 30 min begyndte fuskingen igjen. Denne gangen virker motoren fin å tomgang, men fuskingen setter fart etter 2500rpm. På prøvekjøring nummer to benyttet jeg bensinsystem-rensevæske fra Biltema for å smøre og rense drivstofftilførselen. Kan dette ha hatt noen påvirkning? Er veldig taknemlig for råd... På forhånd takk. Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 10.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2009 Høres ut som et bensin relatert problem... har du mulighet til å koble til en mindre bærbar tank med fersk ny bensin ?? , dette for å eliminere eventuelle problemer med bensinsystemet som antagelig er montert i båten ( er mulig du bør rense forgasserene igjen før du prøver ( HVIS urenheter er problemet )) . Kan nesten virke som om du har noen urenheter i bensinen din, som kan helt eller delvis tette igjen full fart dysene i forgasserene ( over 2500 rpm ... ) 4 nye plugger kan også være verdt å prøve . Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
sjoogbaat Svart 10.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2009 Takker for svar Arne Kjetil, jeg skal levere motoren til et motorverksted i løpet av uka. Jeg tror det er noe av det du nevner som kan være problemet. Plugger ble byttet før konservering etter forrige sessong, så de skal være greie. Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 10.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2009 Du bør konservere før du bytter plugger ! pluggene blir seie og guffene av konsolje noe som kan føre til overslag, spesielt vist det blir brukt ngk r plugger . prøv å unn gå r-plugger. Bernt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.