Ca222 Startet 10.Mai.2009 Del på Facebook Startet 10.Mai.2009 Hei,lurte på om noen har noen forslag til hva som er skjedd at jeg har mistet oljetrykk på min volvo penta MD 11? Hadde tenkt å ta av svinghjulet for og komme til oljepumpen,men den sitter veldig godt fast,noen som har aning om det er links gjenger el vanlig?? Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 10.Mai.2009 Del på Facebook Svart 10.Mai.2009 (redigert) Hei, jeg tror ikke det er oljepumpa, men slitte stempel ringer og veivlager/rådelager. Lite med trøst å få.... Redigert 10.Mai.2009 av jonn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 10.Mai.2009 Del på Facebook Svart 10.Mai.2009 Tror heller ikke det er selve oljepumpa.Det er vel bare varsellampe på denne,eller har du måler?Sjekk giveren til varsellampen eller koblinger til denne.For å sjekke om selve oljepumpa virker kan du sikkert skru ut giveren og så kjøre moteren på starteren med stopperen ute slik at den ikke starter.Kommer det olje strømmende ut kan du regne med at pumpa er ok. Sitér dette innlegget Link to post
Ca222 Svart 10.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2009 tok ut giveren nå,ingen olje kom ut av hullet når jeg "startet",så da er det vel oljepumpen,Men er det links gjenger på svinghjulet elller vanlige gjenger? Noen aning på hva som er galt i oljepumpen? Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 10.Mai.2009 Del på Facebook Svart 10.Mai.2009 He finner du det meste om motoren og hvordan det ordnes. http://www.(-- reference to evil site removed --)/forum/index.php?showtopic=4522 Sitér dette innlegget Link to post
Ca222 Svart 10.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2009 Fant ut motoren min heter md2,trodde det var md 11 for selgeren sa at det var 23 hk,men såg etter på motorplaten og de stod det md 2,,fikk båten for 2 dager siden..hmm Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 10.Mai.2009 Del på Facebook Svart 10.Mai.2009 Ok, men da måtte selger vite at oljetrykket ikke var ok. Dette skjer ikke i løpet av 2 dager... Sitér dette innlegget Link to post
Ca222 Svart 10.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2009 ja han fortalte om det,men ha sa at det var en brytepinne i oljepumpen som hadde gått.men hørest litt berkelig ut at det skal vere en slik i oljepumpen.. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 10.Mai.2009 Del på Facebook Svart 10.Mai.2009 En ting eg lurer på. Har motoren blitt kjørt med dette problemet? Sitér dette innlegget Link to post
Ca222 Svart 10.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2009 nei motoren har ikke blitt kjørt med dette problemet,han som hadde båten ble slepet inn når han mistet oljetrykket.. Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 10.Mai.2009 Del på Facebook Svart 10.Mai.2009 Les denne http://www.(-- reference to evil site removed --)/forum/index.php?showtopic=4522 Det står noe om peilpinnen, pakning.... Sitér dette innlegget Link to post
Ca222 Svart 10.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2009 hadde det bare vert samme motor så Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 10.Mai.2009 Del på Facebook Svart 10.Mai.2009 Tror jeg hadde kontaktet et VP verksted og fått dem til å maile en sprengtegning av motor.Det er mye enklere når man ser hvordan delene er plassert.Tror ikke det er veldig forskjell på md2 og md11.Det kan vel stemme som selger sa at en låsesplint er brutt slik at pumpa ikke roterer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.