Jump to content

Ønsker tips til valg av motor

Christensen

Recommended Posts

Heisann! jeg vurderer sterkt å bytte motor i båten, den som sitter der er en 1.8 BMC 38 hk??

Er på jakt etter motor med fire eller fler sylindre, Lavt arbeidsturtall (ca 2000 o/min) og ikke høyere enn BMC`n

Båten veier drøye 4 tonn, marsjer i dag på 7 knop v 2000rpm (1:2.5gear).

Noe rundt 50-60 hester burde vel være passe? har ikke mye kraftreserve pr i dag!

Tenker mest på bruktmotor, greit om noen også tipser om hvilke man bør styre unna, dårlig deletilgang, svakheter osv.

På forhånd takk!

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Hei jeg skal også bytte motor og har vært i kontakt med mange,men går nok for en Kina motor du får jo nesten tre Kina motorer for en yanmar og de blir jo brukt i bla livbåter så det kan vel ikke være bare rauva motorer :flag_sw: kjøp den fra sverige det vil jeg det er masse og spare på det

En diplomat er en person som har evnen til å be deg dra til helvete på en måte som gjør at du faktisk ser frem til turen

Hei Christensen, nei lettbygde motorer det bør du holde deg for god til å kjøpe.. :nonod: Hirosimabombe he he

Max 2000 omdr. sier du i innlegget.

Disse har 3000-3600 omdr..????

Jeg har villet sattset på den Forden som jeg vist deg.

Den er på 4,15 liter, uslitelig, ikke brukt engang

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=17139529

Redigert av jonn (see edit history)

Har faktisk sikla litt på den forden serru! Men da jeg har maskinen under dørken lurer jeg på om den kan være i høyeste laget?? Har ikke mål på forden og har heller ikke finmålt hva jeg har å gå på heller!

Men den Dong saken på 58hk har jo et noenlunde voksent volum da, men forden er jo atskillig grøvre!

Det gjør ikkeno om motoren klarer høyere turtall enn 2000, men ved det turtallet ønsker jeg at jeg skal ha nok kraft. marsjer i dag på 2000 og trives med støy og vibrasjonsnivå, men det er jo ikke sikkert at andre motorer er "likedan".

Redigert av Christensen (see edit history)

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Hadde eg vore deg, så hadde eg heller valgt en Nanni på 50 hk i staden for en "Ding Dong". Nanni er eit anerkjent og utprøvd produkt i Norge, og sitter i mange båter av din type. Eg trur også at deletilgangen på desse motorane er som natt og dag til Nanni's favør. Nanni er for så vidt også eit basisprodukt av Toyota, og det er etter min mening en forsterkende faktor. Og prisen er også ganske lik desse "Yang Donk" motorane.

Men for all del, det er din båt så det er opp til deg å velge ein motor som passer for deg. Og kjem eg seilende en gang forbi deg, så hjelper eg deg gjerne til land :sailing::cheers:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...