Scand_550 Startet 1.Juni.2004 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2004 Nå må det handles større motor... I den forbindelse lurer jeg på om teleflex vieren må byttes.. Er det noen sammenheng med motorstørrelsen? bytter fra 115 hk til 150 hk muligens en 200 hester.. dette er altså påhengsmotor.. Noen som vet ? Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 1.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2004 .......I den forbindelse lurer jeg på om teleflex vieren må byttes.. Er det noen sammenheng med motorstørrelsen?.....Har selv byttet Teleflexstyring i min forrige båt. Ja, det er sammenheng mellom de forskjellige modellene og belastningen veieren og styreklokka skal kunne takle. Ta en titt på Maritim sin side, eller skaff deg Teleflex-katalogen. der står det hvilke modeller som passer til hvilken belstning. Såvidt jeg husker finnes det modeller fra 100 kg belastning opp til 340 kgBytter du f. eks. fra 100hk til 200hk, vil jeg vel tro at sikkerheten vil være bedre tjent med en større og kraftigere klokke. Tror også at det egentlig finnes forskrifter om sånt? Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
John_Kr Svart 1.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2004 det finnes forskjellige "størrelser" på Teleflexstyringene. Dersom du bytter motor så må du sjekke om ditt styresystem passer/er stor og kraftig nok for den nye motoren. Ta kontakt med leverandør/importør. Det er bedre å sjekke dette på forhånd en å havarere styringen på sjøen i dårlig vær. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Scand_550 Svart 1.Juni.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2004 det finnes forskjellige "størrelser" på Teleflexstyringene. Dersom du bytter motor så må du sjekke om ditt styresystem passer/er stor og kraftig nok for den nye motoren. Ta kontakt med leverandør/importør. Det er bedre å sjekke dette på forhånd en å havarere styringen på sjøen i dårlig vær. Hvordan styresystem er det i din båt John_kr? Er det hydraulisk styring som gjelder på nye båter?? Å hvordan er det å innstalere hydraulisk styring i båten min feks...? Scand 550... Masse jobb? kostnader? kan du si noe om det? Masse spørsmål her... Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 2.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2004 Hvordan styresystem er det i din båt John_kr? Er det hydraulisk styring som gjelder på nye båter?? Å hvordan er det å innstalere hydraulisk styring i båten min feks...? Scand 550... Masse jobb? kostnader? kan du si noe om det? Masse spørsmål her... Kostnader? ja Mye arbeid? nei Monterte nettopp hydraulisk styring på min, det er en styresnekke som fylles med olje, ingen ledninger til den, kun 2 slanger som skal bak til en sylinder, som festes på påhengsen. Absolutt å anbefale på så store motorer. mvh Kjelli Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.