Lillesand Startet 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 11.Mai.2009 Har enkelte steder i båten mellomrom mellom spant og bordgangene. De er fra en 0,5 til 2 cm. Nagler har vel rustet i løpet av årene. Hva skal jeg gjøre for å reparere dette? Lurer litt på å bruke bolter tvers igjennom og skru det sammen, men er litt usikker. Kan noen hjelpe? Sitér dette innlegget Link to post
Smurph Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Det "korrekte" er vel å nagle båten opp igjen med kobbernagler. F.eks. disse fører kobbernagler: http://www.skipsogbaatutstyr.no/skoyter.htm. Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
Moas-ark Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Noen skrur og noen nagler, jeg vet ikke hva som er best, men hvis det allerede sitter nagler der og hullene er bra, ville jeg bare byttet ut disse. Sitér dette innlegget Nancy, trenekke 21 fot fra 1930. 1995-2001 Arina hvalersnekke 27 fot. 2001-2008 Miranda mahognysnekke 33 fot. 2008- 2021 Dirlanda, tre-motorseiler, 29 fot. 2021- Link to post
index Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Eller galvaniserte nagler, alt etter hva som er brukt fra før. Blanding av mateiraler frarådes, særlig under vannlinjen! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.