Haarek Startet 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 11.Mai.2009 Jeg skal etterfylle olje på trimplan av merket Insta Trim. Er det noen som vet hvilken type olje jeg skal benytte? Eneste spesifikasjonen jeg finner på Insta trim sine sider er at jeg skal benytte "Insta-Trim biodegradable transmission oil". Men hva er nå det? Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Det kan være hydraulikkolje for "automatkasse". Det at den er "biodegradable" er "grønn" markedsføring. Sitér dette innlegget Link to post
Haarek Svart 12.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2009 Ser det er flere typer oljer for automat kasser. Men kan jeg benytte Dextron II / III? Sitér dette innlegget Link to post
mask Svart 12.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2009 (redigert) Kontakt en forhandler, de vet hvilken olje du skal bruke. Det som er viktig her er at du får olje med rette viskositeten og at den oljen du etterfyller med er kompatibel/blandbar med den du har på systemet fra før. Redigert 12.Mai.2009 av mask (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stevens Svart 12.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2009 Neida, det er ikke nødvendig å være så pirkete. Bruk hvilken som helst automatkasse-olje. Fra Bennetts hjemmsider: http://www.bennetttrimtabs.com/trimtabtips.php "Periodically, check fluid level in HPU. With trim tabs completely retracted, fluid level should be about 2 inches from bottom of reservoir (approximately 22 ounces). To refill, remove Lexan cover and filler plug located at the front left hand corner of the reservoir. FILL WITH ANY TYPE AUTOMATIC TRANSMISSION FLUID (ATF) ONLY. Brands or types of ATF can be mixed. Running HPU with an excess or lack of fluid will not cause damage. " Sitér dette innlegget Link to post
Haarek Svart 12.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2009 Jeg antar det ikke er vesens forskjell på Bennet og Insta trim. Prøver derfor rådene gitt her fra Stevens. Takk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.