Jump to content

Askeladden har fått ny motorleverandør

HP-260

Recommended Posts

Askeladden har nå dratt iland en ny motoravtale for utenbordsmotorer med Erling Sande og Suzuki!!

Innenbordsmotorer vil fortsatt være CMD, men utenbordsmotorene blir byttet fra Merc/Mariner til Suzuki.

http://www.klikk.no/motor/baat/article459076.ece

http://www.ba.no/nyheter/article4322148.ece

Syntes ærlig talt at det er synd at et så populært båtmerke som Askeladden nå velger en ren firtakts-produsent. Er nok mange som helst hadde sett at det kunne hengt en Optimax/2-takt på hekken.

Nå har ikke jeg sett avtaleteksten, men jo det kan godt hende det er det Frøken Fryd. Husker en sak omtalt her tidliger hvor en kjøper måtte til Sverige for å få tak i en Skibsplast uten motor. Men det vil i så tilfelle ikke hjelpe nå for det var i følge mediaomtalen inngått en europeisk avtale.

Dette er litt som Microsoft sin gamle avtaler med PC-produsentene. Alle pcer med Windows enten kunden vil eller ikke.

mvh Knut Erik

Syntes ærlig talt at det er synd at et så populært båtmerke som Askeladden nå velger en ren firtakts-produsent. Er nok mange som helst hadde sett at det kunne hengt en Optimax/2-takt på hekken.

Et skritt i riktig retning vil jeg kalle det... :rolleyes:

Men det er kanskje enda flere som helst skulle sett en slik på hekken... :wink:

28092008003.jpg

På en annen side er det jo greit for meg at det ikke ble Yamaha. Gøy og ha noe som ikke alle andre har og som antagelig er mer ettertraktet den dagen den skal selges... Bakdelen er at tjuvradder og banditter også synes det samme :lol:

Mvh. SAP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...