bjorngb Startet 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 11.Mai.2009 Bra program om redningsskøyta på TV Norge nå.... Programmet heter Kystpatruljen og viser om livet på RS Sundt Flyer Sitér dette innlegget Link to post
2mas Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Ser det er flere inne på båtplassen i pausen på programmet. Interessant å se deres hverdag på redningsskøyta. Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Flott og ha disse gutta rundt oss. Sitér dette innlegget Link to post
Anoden Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 TvN står på her i stua også Sitér dette innlegget Reling: Kanten på båten; den siste kontakten man har med båten før man ramler over bord. Link to post
Ribtjenester Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 (redigert) Litt amatør og hoppe i vannet uten kniv assa, desuten burde vel dykkeren vært litt mer beredt når de drar på slike oppdrag. tenk så mye bedere det hadde vært hvis all utstyr var på plass og jenta i vannet kunne fått Octypussien. Hilsen MOrten Redigert 11.Mai.2009 av Bavaria.Morten (see edit history) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Trulte37 Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 (redigert) Ganske intense greier til tider. De skrikene til jenta ved den kantrede båten var ren dødsangst og stakk skikkelig i brøstet kjente jeg. Mange av oss trenger nok en vekker på hva som kan skje og hvor jævlig en slik situasjon faktisk er. Redigert 11.Mai.2009 av Trulte37 (see edit history) Sitér dette innlegget Ideell båt er den som ikkje får større fart enn at føraren reagerer like snart Link to post
Lazyjack Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Litt amatør og hoppe i vannet uten kniv assa, desuten burde vel dykkeren vært litt mer beredt når de drar på slike oppdrag. tenk så mye bedere det hadde vært hvis all utstyr var på plass og jenta i vannet kunne fått Octypussien. Hilsen MOrten Ettrpåklokskap er en eksakt vitenskap! Tror man må være åpen for at ingen er perfekte og at feil og forglemmelser kan skje i kampens hete. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Litt amatør og hoppe i vannet uten kniv assa, desuten burde vel dykkeren vært litt mer beredt når de drar på slike oppdrag. tenk så mye bedere det hadde vært hvis all utstyr var på plass og jenta i vannet kunne fått Octypussien. Hilsen MOrten Ettrpåklokskap er en eksakt vitenskap! Tror man må være åpen for at ingen er perfekte og at feil og forglemmelser kan skje i kampens hete. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Et godt program som kanskje får enhver båteier til å tenke etter. Bruk av vest kommer godt i fokus. Hyggelig mannskap som har en fin tone seg i mellom. Ser fram til neste mandags program. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
m/s draugen Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Synd det ikke vises reportasjer her fra trøndelag. Hadde blitt mye action med skøyta på beryktede "Folla"i rette humør.Men bevares,virker som medl.skapet er en fin og billig investering. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Søren, dette glemte jeg i dag. Går det på nett-tv eller noe? Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Nå var jeg så uheldig og ikke få sett første episode Satte inn motor i båten. Jeg kjenner flere av Mannskapet på skøytene langs Norges kyst. All ros for dems gode jobb! Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
2nd Trikker'n Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Var det noen som kjente igjen trebåten som sto på grunn? Sitér dette innlegget Link to post
Per Harald Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 M/S Bastard Jeg var i samme situasjon, og logget meg på PC`n for å se episoden på TV norge.no, nå kl 21.30 Jaggu skulle døm ha 29.- kr. for å se episoden. Blir ikke fattig av det, men da gadd jeg ikke. Får passe litt bedre på neste mandag. Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
M/S Bastard Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Akkurat, får se om jeg bruker de kronene en dag før neste Mandag. Programmet går muligens i reprise også kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
KDB Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Ta en titt på cmbweb.no båten heter Amico! Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Ettrpåklokskap er en eksakt vitenskap!Tror man må være åpen for at ingen er perfekte og at feil og forglemmelser kan skje i kampens hete. Fint program, og all respekt til mannskapet og oppgavene de utfører. Jeg ville blitt forbauset om ikke de selv også betegner det som en skikkelig tabbe å hoppe uti uten å ha med seg kniv i en slik situasjon. Min egen erfaring fra denne typer oppgaver tilsier faktisk to kniver, en på leggen og en på armen - det er utrolig lett å miste en kniv under slike forhold. Det handler ikke om å forvente at folk er perfekte, men man må ha gjennomdrillede rutiner når en driver i denne bransjen. De burde etter mitt syn også kledd opp en i dykkerdrakt allerede lenge før de fant de savnede. Gleder meg til neste episode, fikk skikkelig lyst på båtferie nå... Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Hobby 430 Sport Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Veldig bra program, Kommer du Hilmar også på TV?? Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
litt peiling Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Bra program . God reklame for NSSR. Bra reklame for bruk av vest. Enig at det var dårlig å ikke kle en mann i våtdrakt, når de visste at det var folk i sjøen. Men det værste var at de ikke hadde med kniven Den skal sitte på drakta!!!, på leggen og gjærne også en på armen Husker det nok neste gang Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 (redigert) Jeg tror det er viktig og riktig å påpeke at dykkerne ombord på RS ikke er redningsdykkere. Dykkerne på RS skal bare foreta serviceoppdrag som tau i propellen, hente gjenstander etc. For å hente opp personer i sjøen finnes det så vidt jeg vet utstyr ombord i skøytene der man ikke selv trenger å hoppe i vannet. Om jeg forstår rett satt jenta fast i dreggtauet. Med mindre man har fått beskjed om det på forhånd har jeg vansker for å se at man kan forberede seg på det. I og med at dykkerne ikke er redningsdykkere ser jeg det ikke som naturlig at en av mannskapet forbereder seg på et dykk de ikke har lov til å gjennomføre. Så vidt jeg vet er det kun brannvesenet i Norge som har utdannet redningsdykkere. Min lille erfaring er at mannskap på skøytene alltid er interessert i å vise frem båten og utstyret sitt om man tar en tur bortom dem. Redigert 11.Mai.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Det kan godt stemme at de ikke er redningsdykkere (det kan forklare at de fremsto som litt uøvde i denne situasjonen). Men siden de må forventes å måtte utføre overflateredning så ville det vært en naturlig rutine å kle opp en redningsmann på et tidligere tidspunkt, og likeså at de har en instruks som sier hva slags utstyr som skal tas på (svømmeføtter, kniv, maske og normalt livline er minimumsutrustning). Spesielt når de vet at en båt har kantret, at det er minst 20 minutter siden og vanntemperaturen er lav. Det var forøvrig ikke min mening å spre noen misstemning jfr innsatsen de yter, bare peke på at de kunne vært bedre forberedt i denne spesielle situasjonen. Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
baatsman Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Det var forøvrig ikke min mening å spre noen misstemning jfr innsatsen de yter, bare peke på at de kunne vært bedre forberedt i denne spesielle situasjonen. Ett fornuftig poeng. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Leifer`n Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Syntes programmet er bra jeg da... skulle vært flere båt programmer... morro det. Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Flott program som viste viktigheten av NSSR, tok meg i å tenke på enkelte debatter her inne angående hvor varmt enkelte har snakket om at de heller ønsker å gi sine penger til Telenor v/sjøassistanse og/eller Secumark sine eiere. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Enig her SRA, faktisk fornøyd at jeg har oppgrtadert til Totalmedlem i NSSR. Synes de er en viktig klippe på sjøen. Og i o med jeg har båten på Hvaler skulle en tro at en ønsker nærmere bekjentskap med gutta, men det gjør jeg ikke . Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.