-morten- Svart 12.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2009 For å være helt ærlig synes jeg også det virket lit sånn amatør messig, og masse skriking på han ene fartøysjefen der.. Har erfaring fra Marinen og der ville det nokk foregått lit annerledes. Men all ære til disse gutta som faktsisk redder mange liv langs norske kysten, ikke bare i indre Oslo fjord... og heller ikke bare de som har gått tom for diesel eller de som navigerer etter NAF bok... Litt amatør og hoppe i vannet uten kniv assa, desuten burde vel dykkeren vært litt mer beredt når de drar på slike oppdrag. tenk så mye bedere det hadde vært hvis all utstyr var på plass og jenta i vannet kunne fått Octypussien. Hilsen MOrten Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Fevik 21 Svart 12.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2009 Syntes programmet var veldig bra. Kjempe gøy med norske båt programmer. Første episode går i reprise 17. mai kl. 18.30 for de som gikk glipp av den. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2009 Det er vel to båter som er i programmet? RS Sundt Flyer ligger på Skjærhalden og har fast bemannet profesjonelt mannskap. RS Sundt ligger i Moss og er bemannet av frivillige. Utstyrsnivået og kompetansenivået er ulikt på disse båtene. Overflateredning er så vidt jeg vet ikke standard prosedyre. Sist jeg snakket med folk på en RS med dykker så var det først og fremst å plukke opp folk med utstyr som gjald. MEN er folk i nød strekkes nok strikken så langt man kan. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 12.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2009 Overflateredning er så vidt jeg vet ikke standard prosedyre. Det overasker meg. Jeg forbinder liksom folk svømmende i frådende hav, med havari og forlis. Og er det slik at de ikke er trenet på overflateredning, så utsetter de det mannskapet, som hopper overbord frivillig for å redde andre - for stor fare. Det er ikke bare-bare å svømme bort til en som har panikk. Sitér dette innlegget Link to post
sveinh04 Svart 12.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2009 Syntes programmet var veldig bra. Kjempe gøy med norske båt programmer. Første episode går i reprise 17. mai kl. 18.30 for de som gikk glipp av den. Tusen takk, det var det jeg skulle spør om....... Sitér dette innlegget Turen begynner når man legger fra brygga.... Link to post
princess32 Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 Nå har jeg sett dette programmet tre ganger. Her viser det til det fulle at båtførerprøve ikke hjelper i det hele tatt. Seilbåt i trøbbel??. Motoren fungerer ikke, høy temperatur. Har impeller ombord, trenger hjelp med en gang!!!. Det er stille vann, seil er tilgjenglig og han har en impeller?. PS: jeg har seilet nesten uten vind flere ganger. Går fint an å holde båten på kurs med nesten vindstille. Så er det til disse ungdommene som havarerte med skjærgårdsjeepen. Ja dette var dramatisk, og de hadde virkelig behov for hjelp med en gang. Men hvorfor skal de være med i to programmer????. Ble irritert når de var med i nesten halve program to også. Når de nå lagde det innslaget med den båten som lå for drift, en scand 29 der folkene hadde hoppet overbord fra. Så kom de snøflete ungdommene tilbake dagen etter å fikk båten tilbake. Da blir jeg forbanna. Dette er som å si: Se hvor uansvarlige og idiotiske båtfolket er i oslofjorden. Har selv vært maskinist på redningskøyte i finnmark. Var litt annerledes det. Her er det bare uthenging av båtfolk i oslofjorden der de bare viser folk i båt... Der de mener at dette er representativt for båtfolk i oslofjorden. Folk fra andre deler av landet sitter vel å ler av båtfolk i oslofjorden. Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 Syns de i den Scan'en slapp alt for lett unna Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Stoner Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 Dårlig signal at sjåføren på redningsbilen ikke brukte sikkerhetsseler, da. Sitér dette innlegget Link to post
Nautilus Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 Så er det til disse ungdommene som havarerte med skjærgårdsjeepen. Ja dette var dramatisk, og de hadde virkelig behov for hjelp med en gang. Men hvorfor skal de være med i to programmer????. Ble irritert når de var med i nesten halve program to også. Jeg syns også det ble litt mye sosialporno av den episoden. Likevel, jeg har ikke noe problem med oppfølgingen av møtet mellom mannskapet og de som ble reddet. Livet er sterke saker av og til. Sitér dette innlegget Link to post
princess32 Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 Ja er enig at livet er sterke saker. Syntes bare å bruke halve program nummer to med de ble litt for mye. Jeg kommer sikkert til å få hjelp fra kystpatruljen en gang. Derfor er jeg også medlem. Men jeg syntes det blir litt latterlig når de viser seilende med motorstopp i "nød". På stille vann. Han hadde i tillegg impeller.. Bilde blir litt feil. Etter det jeg har erfart etter å ha jobbet i redningsselskapet er dette oppdrag som blir nedprioritert. PS: det værste jeg så var de ungdommene med den scand 29 HT båten. Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 25.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 Enig i at det var litt mye "drama" i ep. 2. MEN jeg forstår virkelig ikke at det er gale at en seilbåt trenger hjelp når det er noe gale med motoren - hva er problemet? Kan noen være så snill å forklare? Oppdraget blir vel nedprioritert om det kommet opp et viktigere oppdrag. Sitér dette innlegget Link to post
Suzumar Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 Observerer at det er mulig å laste ned programmene i piratbukten. Oppfordrer selvfølgelig alle til å bruke betalingstjenesten slik at vi får flere slike programmer :-) Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 (redigert) Det ser slik ut på dette programmet at denne landsdelen bruker opp nesten alt av penger vi bidrar med Redigert 25.Mai.2009 av m/s draugen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Suzumar Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 Ja, må si jeg er litt overrasket over hva ressursene brukes til eller hvordan de brukes. Dette er jo NAF/viking på sjøen. Hadde aldri sett for meg at aktiviteten lå på det nivået at en løper rundt med starthjelper og drivstoff og er opptatt av fornøyde kunder. Er dette et Østlandsfenomen eller er det slik over hele landet? I så fall falt listen for å kontakte dem betraktelig. Sikkert bare meg som har missforstått hva redningsselskapet og kystpatruljen driver med... Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 Så lenge det inngår i pakka man betaler hva er så problemet? samme som vi gjør når ikke bilen starter, mistet nøkkel eller punkterer... ringer Viking (eller dem man betaler medlemsskap til) og ber de komme og ordne opp da til en egenandel... NSSR gjør jo ikke dette gratis eller prioriterer dette fremfor viktige saker.... Østlandsfenomen det her? Aner ikke, men sett i forhold til antall båter på Østlandet en vest / nord så kanskje det ikke er så hakka gærli? Ikke vet jeg... Sitér dette innlegget Link to post
summer family Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Må bare si det,hadden jeg og mange av mine båtvenner vært så hjelpesløse som mange i programmet,trøste bære. Blir jo litt morsomt å se om rss har noen opptak fra nord norge,litt røffere forhold her vil jeg tro. Båtfolk nordpå er litt bedre skodd og har litt mer peil på båt og hav.Tenker det starter en liten tråd her. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Så lenge det inngår i pakka man betaler hva er så problemet? Gjør det ikke tjenesten dyrere for alle, også for de som har med reservekanne og for de som kan heise seil og er villige til å feks prøve å bytte impeller selv? Er det ikke å misbruke en tjeneste når betalingsmodellen er som den er, dvs medlemskap hvor utgiftene "klines" likt utover på alle medlemmer? Kan jo risikerer å ende opp med at en mindre andel av medlemmene (mis)bruker uforholdsmessig mye av ressursene til selskapene på ting som kanskje ligger mer under "service" enn "hjelp". Sannheten er jo da at det er "en del av pakka alle de andre betaler for". Om det er gjengs holdning vil jo misbruket før eller siden føre til at hele modellen kollapser. Men da vil det kanskje være naturlig å sette ett geografisk skille slik at man kan ha medlemsbasert ordning nord for ett eller annet punkt, og oppdragbasert betaling sør for...? Gutta som driver med statistikk vil sikkert fint kunne sette en grense. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Da kunne det vært interressant å fått en statistikk på hvor i landet brorparten av den betalende medlemsmassen hører hjemme også Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Guest Avmønstret# Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Da kunne det vært interressant å fått en statistikk på hvor i landet brorparten av den betalende medlemsmassen hører hjemme også Samt hvor "forbruket" er størst. Men er det ikke i bunn og grunn slik at selve poenget med ordninger som dette er å bruke de minst mulig? Selv med grunnskolematte så skjønner jeg at det koster mer enn 10 års medlemskap å få kjørt ut en reservekanne. Om det er mange som lever i villfarelsen at man må/kan bruke "tjenestene" mest mulig fordi man har "betalt" for de så ryker jo regnestykket relativt fort. Man har jo ikke betalt for hva det koster, dette fungerer jo som en fellesordning, på samme måte som en forsikring, og dess flere som bruker en forsikring dess dyrere blir den. På ett eller annet tidspunkt vil forsikringen bli så dyr at de fleste må droppe den og betale for det tjenesten faktisk koster. Sitér dette innlegget Link to post
Khaoz Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Båtfolk nordpå er litt bedre skodd og har litt mer peil på båt og hav. Uhmm...hvorfor har dere nordpå mer peil på båt og hav? Sitér dette innlegget There are two choices in life-Take it or leave it Link to post
knutza Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Det finnes tullinger i båt her nordpå også! Tradisjonelt så har befolkningen på kysten levd med båt og har gode kunnskaper om båt, men dette vil jeg tro gjelder hele kysten og ikke bare her nord. I et slikt program så er det jo ikke god underholdning å vise folk med gode båtkunnskaper. Sitér dette innlegget Link to post
summer family Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Det er jeg jo helt enig i også at det skal være underholdning,men det som jeg reagerer på er jo som det er blitt sagt her,fri for bensin eller diesel pytt pytt RSS kommer,hvis mange nokk har den her holdningen,da blir ikke regnestykket til Rss å gå i pluss. Det som irriterer meg noe så inn i H er sånn sløsing av tida til Rss,det må da kalles nr 1 trygghet på havet at vi har Rss,som kan assistere oss når det virkelig gjelder,ikke ligge halvfull rundt hvaler å tøffe eller speede og ha null peiling hva du driver med.det kan være hvor som helst i landet,som F.eks gutta som hoppet over bord helt latterlig at ikke det fikk konsekvenser,husk bare på at vi som medlemmer er med og betaler for sånn tull.Vil bare takke RSS for en hederlig innsats på havet, også håper jeg at båtfolket lærer seg å være litt selvhjelpen,samtidig tenke seg litt om før dem drar på havet. Ønsker alle en god båtsommer med det her. Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Nå er jeg rimelig selvhjulpen .Jeg kan skifte dekk på bil, samtidig som jeg bestandig kjører med reservekanne i bilen. Det betyr ikke at jeg ikke ringer NAF . Når man ser hvordan NSSR total er annonsert, er det ikke rart at folk ringer når de har problemer. Prioriteringer er en sak NSSR tar selv. Mange blir helt sikkert medlem også slik at man kan få hjelp ikke bare når man holder på å gå ned med mann og mus. Syntes dette er bra jeg,. Tror det skaffer NSSR flere båtpenger i kassa. Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Nautilus Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Når man ser hvordan NSSR total er annonsert, er det ikke rart at folk ringer når de har problemer. Enig. Fra NSSRs web: KystPatruljemedlemskapet er et service- og assistansetilbud for eiere av fritidsbåter. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Jeg vil tro at om man kommer til en prioritering så er det nødoppdrag som gis absolutt høyeste prioritet. Utfordringen er antakelig om man feks har et slep og så mottar en panpan eller mayday - da må man først få slept til en havn før man går på nødoppdraget. På Skjærhalden har det kommet ny skøyte. Dette er nr 2 i "Flyer" serien som ble utviklet med stor støtte fra nå avdøde skipsreder Sundt. Sundt Flyer som er med i TV serien er nå stasjonert i Arendal. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.