Bitteliten Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Jeg vil tro at om man kommer til en prioritering så er det nødoppdrag som gis absolutt høyeste prioritet. Utfordringen er antakelig om man feks har et slep og så mottar en panpan eller mayday - da må man først få slept til en havn før man går på nødoppdraget. På Skjærhalden har det kommet ny skøyte. Dette er nr 2 i "Flyer" serien som ble utviklet med stor støtte fra nå avdøde skipsreder Sundt. Sundt Flyer som er med i TV serien er nå stasjonert i Arendal. Sitér dette innlegget Link to post
Anoden Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Husk Kystpatruljen i kveld 20.30 Sitér dette innlegget Reling: Kanten på båten; den siste kontakten man har med båten før man ramler over bord. Link to post
S/Y Emma Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Ja her var det jammen mye dramatikk og akutte situasjoner... Tett septik-skroggjennomføring og et par mistede briller. Bra ressursene blir brukt! Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Hobby 430 Sport Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Ja her var det jammen mye dramatikk og akutte situasjoner... Tett septik-skroggjennomføring og et par mistede briller.Bra ressursene blir brukt! Tror ikkje eg hadde tenkt tanken på å ringe dei hvis eg hadde havnet i disse situasjoene Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Ben Sin Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Jeg blir lettere sjokkert over hva folk får seg til å ringe redningsskøyta for. Men det er vel slik det skal være da. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Vet du hva et par progressive briller av god kvalitet koster? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
S/Y Emma Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Sikkert en del, men jeg mener fremdeles de burde ordnet seg på annen måte fremfor å tilkalle Sundt Flyer. Før jeg så dette programmet hadde jeg inntrykket av at Kystpatruljen stort sett hjelpte mennesker i nød, ikke bedrev rene serviceoppdrag langs Østlandskysten. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Enzo Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Om man nå har betalt avgiften for å få hjelp av disse så er det vel ikke noe i veien for å få de til å redde briller som muligens koster flere tusen , medlemskap i redningsselskapet er jo som å være forsikret og hvorfor ikke bruke det man har betalt for ? De avbrøt vel ikke akkurat livreddende redning for å ordne opp i disse tingene. Tett septik er jo noe de fleste fikser opp i selv i varmt sommervann men det er jo ikke absolutt alle som har vært utfor dette før og vet hvor lite som skal til for å fikse proppenlemet Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Om man nå har betalt avgiften for å få hjelp av disse så er det vel ikke noe i veien for å få de til å redde briller som muligens koster flere tusen , medlemskap i redningsselskapet er jo som å være forsikret og hvorfor ikke bruke det man har betalt for ? De avbrøt vel ikke akkurat livreddende redning for å ordne opp i disse tingene. Tett septik er jo noe de fleste fikser opp i selv i varmt sommervann men det er jo ikke absolutt alle som har vært utfor dette før og vet hvor lite som skal til for å fikse proppenlemet Jeg ville jo tro at kostnaden ved å rykke ut med redningskøyte og fullt mannskap langt på vei overgår veldig mange par med progressive briller av superkvalitet. Men det er jo ulike måter å tenke forsikring på selv om jeg personlig mener at det også er noen som utnytter felleskapet. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Å være medlem i Kystpatruljen til NSSR er faktisk litt tilsvarende det å være medlem i NAF på veien. Og jeg ser faktisk ikke noe problem med det. Om de skulle være igang med å lete etter briller, har jo en nødmelding høyeste prioritet og brilleredningen ville bli avbrutt. Jeg var i hvert fall svært glad for at Odd Fellow II hadde tid til å taue meg inn til havn da all oljen hadde rent ut av motoren. Det var stille og flatt vann og ikke dypere enn at jeg kunne sluppet ankeret og forsøkt å få tak i annen hjelp til slep. Men Kystpatruljen var ikke på annet oppdrag og hjalp meg til land. Det er vel akkurat for slike "ikke nød" oppdrag en betaler medlemsavgift. Om båten holder på gå ned, får en hjelp uansett medlemskap eller ikke. Lars H. (som ikke har fått sett siste episode ennå, har det i opptak) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bergen Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Det er vel akkurat for slike "ikke nød" oppdrag en betaler medlemsavgift. Om båten holder på gå ned, får en hjelp uansett medlemskap eller ikke. Får en slike oppdrag dekket i medlemskapet da? Snakket for en tid tilbake med ex Rednigsskøyteskippper og denne tipset meg om at om jeg gikk tom for diesel og tilkalte skøyten pga dette måtte jeg ikke finne på å si at dette var årsaken til motorstopp da slike oppdrag ikke var inkludert i medlemskapet! Om dette er tilfelle kan jeg ikke forstå at de vil dykke gratis etter briller og rekvisita. Sitér dette innlegget Link to post
Risor23 Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 om redningsskøyta kun skulle ha vært med på nødoppdrag, så tror jeg det hadde blitt mye dødtid på brygga. Syntes dem gjør en veldig bra jobb:) Det med at dem hentet opp brillene var bare bra. Er ofte veldig dyrt med briller, og ikke minst ventetiden med å skaffe nye briller. Noen, inkludert meg selv fungerer kleint uten briller. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Det fremstilles i programmet som om at dette er ok ting, men ville ikke tilkallet redningskøyta for tett septik nei, på en annen side hadde det kanskje ikke blitt så mye program om de ikke skulle tillate seg slike innputt heller, eller Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Å dykke etter briller eller oppstaking av septik er ikke en assistanse under medlemsbetingelsene, men en ren betalt dykkertjeste som som bestilleren må bekoste selv. Enten til medlemstakst eller full pris. Kunden må også vurdere om brillene er verdt et par tusen kroner bare å prøve finne de. At de ble funnet var egentlig utrolig. Når det gjelder de øvrige medlemenes assistansebehov, vil slike dykkeoppdrag være langt nede på en evt. prioriteringsliste. Den oberservante seer, medlem eller ikke, glemmer vel heller ikke at dette er et velregisert reality-program. Med det i tankene, så synes jeg gutta klarer den balansekunsten fint. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Espen C Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Han betalte ingen ting for å få hentet opp brillene sine, dette ble dekket av medlemskapet Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Båtløs Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Han betalte ingen ting for å få hentet opp brillene sine, dette ble dekket av medlemskapet Hvordan vet du det???? Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Dersom det stemmer at kundene må betale ekstra for de små "redningsaksjonene" er det helt i orden i mine øyne. Men dersom de rekvirerer Kystpatruljen for alle slags bagateller, som f.eks. tett skroggjennomføring og får dette dekt av medlemsskapet, er det misbruk i mine øyne. Jeg har alltid vært av den oppfatning at Kystpatruljen skal hjelpe folk i mer eller mindre havsnød, ikke yte småtjenester på bekostning av alle andre betalende medlemmer. Å tilkalle Kystpatruljen for noe realtivt bagatellmessig som man enkelt kunne ordnet gjennom andre kanaler synest jeg er unødvendig, uansett om man har betalt for "full kasko" eller ikke. Noen må uansett betale for småoppdragene, og det er alle de andre. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
nives Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Må nok si meg enig med Steinsvik. Er overasket om ikkje det forlanges betaling for å hente briller, og stake septik. Virker på meg som terskel for å tillkalle redningsskøyta kan vere lav. Nå er dette et fjernsynsprogram, og eg regner med at virkeligheten kan fravike endel fra dette. På den andre siden er det flott at RS, tar også slike oppdrag, og er synlige på sjøen. Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
VannTro Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 (redigert) Hvis man leser det lille heftet som kom med medlemskapet så ser man at medlemskap, Total eller ikke, dekker ikke oppstaking av septik eller henting av briller. Og takk for det..... Programmet er for øvrig både god underholdning og for selskapet meget god reklame ! Redigert 9.Juni.2009 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
VO`n Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 Noe jeg har tenkt litt over når jeg har sett episodene, er vel bare 1 jeg ikke har sett er hvor lite VHF blir brukt... Som gårsdagens episode, han stakkars "Svorsken" i sjarken (noe dumt å reise med tomt kontaktkort da) og de i skjærgårdsjeepen, en håndholdt VHF hadde gjort underverker... Mange svartmaler håndholdt VHF, men i mange situasjoner (ikke bare de 2 jeg refererer til) er det et meget godt hjelpemiddel. Ellers synes jeg nå programmet er helt OK. Er vel begrenset hvor mye filmteamet er med så de lager vel så god TV som det går an av det materialtet de har.. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 (redigert) , han stakkars "Svorsken" i sjarken (noe dumt å reise med tomt kontaktkort da) Selv med tomt kontantkort så kan du ringe nødnummerene, og det var han klar over også Hva var det han sa....da kommer jeg bare til politiet og dem liker jeg ikke så godt Valgte heller å tilbringe hele natta på holmen, snakk om å være dum. Men ja til VHF Redigert 9.Juni.2009 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
tomeriks Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 Noe jeg har tenkt litt over når jeg har sett episodene, er vel bare 1 jeg ikke har sett er hvor lite VHF blir brukt... Som gårsdagens episode, han stakkars "Svorsken" i sjarken (noe dumt å reise med tomt kontaktkort da) og de i skjærgårdsjeepen, en håndholdt VHF hadde gjort underverker... Mange svartmaler håndholdt VHF, men i mange situasjoner (ikke bare de 2 jeg refererer til) er det et meget godt hjelpemiddel. Ellers synes jeg nå programmet er helt OK. Er vel begrenset hvor mye filmteamet er med så de lager vel så god TV som det går an av det materialtet de har.. Tror nok vi får ett greit bilde av hva de driver med. Bustgaard uttalte til fredrikstad blad at det kunne være sinnsykt irriterende å ha kameraet etter seg konstant i 4 uker.. Sitér dette innlegget Link to post
Anoden Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 Hva var det han sa....da kommer jeg bare til politiet og dem liker jeg ikke så godt Valgte heller å tilbringe hele natta på holmen, snakk om å være dum. Båten hans var sikkert full av snus & sprit fra sötabror Sitér dette innlegget Reling: Kanten på båten; den siste kontakten man har med båten før man ramler over bord. Link to post
SeaRaymond Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 Og mulig noe i årene også Sitér dette innlegget Link to post
nives Svart 15.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2009 Kl 2030 i kveld. Får vi nok et "innblikk" i båtlivet runt Oslofjorden. Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.