karlrs Startet 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 11.Mai.2009 Har kjøpt en yamaha 85 modell 40hk som står fast. Fant fort ut at det nederste veivlageret var skjært. Men jeg tok og av toppen. Der fant jeg en sprekk i ene sylinderen, ikke i selve sylinderforingen, men i godset rundt. Nå lurer jeg på om det er mulig at denne ikke er så farlig? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Mener vi har hatt en tilnærmet identisk sak tidligere. Dessverre vil du nok få problemer med å få dette tett. Hvis den i tillegg har tatt inn vann i bunnen er den som en delemotor å regne. Sitér dette innlegget Link to post
karlrs Svart 11.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Hva mener du med å ta inn vann i bunnen? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Se her. Sitér dette innlegget Link to post
karlrs Svart 11.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Pluggene var helt like, fargen i toppen og Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Ok, men skjært nedre lager skyldes med stor sannsynlighet vann. Så lenge bunnen i motoren er tett får det nedre lageret best smøring og har minst sjanse for å skjære seg. Sitér dette innlegget Link to post
karlrs Svart 11.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Ok. Da er det ganske enkelt å bytte simmerringene mens jeg har motoren demontert. Men jeg er veldig spent på om det er vits i med den sprekka? Sitér dette innlegget Link to post
karlrs Svart 17.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2009 Har nå fått samme råd fra flere som kan slike motorer, motor defekt! Så nå har jeg deler for salg om noen trenger nor til 40 hk yamaha fra midten av 80-tallet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.