Jump to content

Obligatorisk båtregister vurderes nok engang

arkmarin

Recommended Posts

Om f.eks. renovasjonsavgiften i en kommune er kr. 2000, skal kommunen åpent vise hvorldes det er kalkulert og hvordan avgiften "faller ut" fra år til år - det ville fjerne alle mistanker om at slik avgift brukes som en ekstraskatt på kommunens hus- og hytteiere.

Jeg sendte et brev til Kragerø kommune for en del år siden og ba nettop om dokumentasjon for hvordan de var kommet frem til det beløpet jeg betalte i sommerrenovasjon, og det fikk jeg så det er bare å spørre om! :yesnod:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Det er regelverket vedtatt av Stortinget! Det samme gjelder også f.eks for trygghetsalarm. Kommunen har ikke lov å ta betalt for mer enn hva det faktisk koster. Tjenestene skal være selvfinansierende, men de har lov til å bygge opp noe fond for å sikre fremtidige forpliktelser på vedlikehold. I mine øyne en god ordning som sikrer at vi idag og også i morgen har trygghet for at vi vil få levert det jeg vil kalle helt nødvendige tjenester!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...