OT-flyktning Svart 27.September.2009 Link til dette innlegget Svart 27.September.2009 Når en pliktig betaling til det offentlige bare skal dekke kostnadene så skal det hete gebyr. Synes jeg da. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 27.September.2009 Link til dette innlegget Svart 27.September.2009 Om f.eks. renovasjonsavgiften i en kommune er kr. 2000, skal kommunen åpent vise hvorldes det er kalkulert og hvordan avgiften "faller ut" fra år til år - det ville fjerne alle mistanker om at slik avgift brukes som en ekstraskatt på kommunens hus- og hytteiere. Jeg sendte et brev til Kragerø kommune for en del år siden og ba nettop om dokumentasjon for hvordan de var kommet frem til det beløpet jeg betalte i sommerrenovasjon, og det fikk jeg så det er bare å spørre om! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Hekksjø Svart 27.September.2009 Link til dette innlegget Svart 27.September.2009 Det var jamen bra! Sitér dette innlegget En av mange upåaktet naturlov er Plastloven: "§1. All plast blir før eller senere sprø og sprekker. §2. Loven gjelder uansett plasttype og gjenstand." Link to post
Mouche Svart 27.September.2009 Link til dette innlegget Svart 27.September.2009 Det er regelverket vedtatt av Stortinget! Det samme gjelder også f.eks for trygghetsalarm. Kommunen har ikke lov å ta betalt for mer enn hva det faktisk koster. Tjenestene skal være selvfinansierende, men de har lov til å bygge opp noe fond for å sikre fremtidige forpliktelser på vedlikehold. I mine øyne en god ordning som sikrer at vi idag og også i morgen har trygghet for at vi vil få levert det jeg vil kalle helt nødvendige tjenester! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.