Solgangsbris Startet 12.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 12.Mai.2009 (redigert) En kollega har hatt båtplass på ved Hommersåk innenfor Stavanger. Han har leid denne privat, og dette er bare et båtfeste ved ei brygge, og ikke i noen båthavn. Plassen er ikke spesielt sentralt plassert. Han har betalt 5500 kr. i året for denne. Nå økte utleier prisen til kr. 10 000,- i året. Økningen i % er relativt stor, men vi har en liten diskusjon her på om dette er dyrt eller OK. Det er for lenge siden jeg har vært på dette markedet til at jeg kan mene noe altfor kraftig om det (Har båtplass i Lundsvågen selv, og er strålende fornøyd med det). Er det noen her som vet noe om prisleiet på slike båtplasser? Eller vet om alternative plasser nærmere Stavanger? Redigert 12.Mai.2009 av Solgangsbris (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tommelise Svart 12.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2009 Det er nok vanskelig å få tak i båtplasser idag. Men de finnes vel rundt omkring til blodpriser. Det er helt sykt hva folk kan ta seg betalt for en båtplass. Jeg tror faktisk ikke 10 000,- er dyrt i forhold til hva mangen andre tar i stavanger omegn. Bare ta et søk på finn.no under "båtplasser tilbys" og se hva de har å tilby i området, du finner fort ut at flere steder er de oppi 20 000,- for et år og det er faktisk dem som tar seg så godt betalt som over 30 000,- Helt vilt spør du meg, men nå er jeg også så heldig at jeg har båtplass i Lundsvågen. Sitér dette innlegget Link to post
Jimpec Svart 12.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2009 Lundsvågen er vel ikke gratis heller ;-) Ser det er mange som har skrudd prisene skikkelig til i det siste. Såfremt vedkommende ikke bor i Hommersåk hadde jeg ikke villet leie der for 10.000. Jeg vil tro du kan leie andre steder som er mer egnet for samme pris eller lavere?? Sitér dette innlegget Link to post
Solgangsbris Svart 12.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2009 Vedkommede bor på Bryne, så det blir litt kjøring uansett. Sitér dette innlegget Link to post
Jimpec Svart 12.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2009 Ja da blir det vel noe av det samme. De solgte jo noen plasser på Høle i fjor som ikke var så veldig gale priset. Jeg mener det lå noen ute til leie også for en ålreit pris. Men det har jo litt med følelser å gjøre også. Dersom han har et godt forhold til utleier så er jo det også verdt noe i seg selv. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 12.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2009 (redigert) Med den kjennskap jeg har til markedet i området vil jeg si at NOK 10.000 pr år er relativt rimelig - og utleier kan sikkert få det doble hvis han bryr seg om å forsøke..... At det er en stor stigning fra 5.000 betyr bare at dette var latterlig billig - og at han skal "takke å være glad" for å ha hatt nesten gratis plass. Har du god båtplass så ta vare på den: det vil aldri bli "dumpingsalg" på strandlinje her i landet Redigert 12.Mai.2009 av Poseidon (see edit history) Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Njord Svart 12.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2009 Riska Båtforening leier ut plasser i organisert havn til en pris av: 350,- / mnd for 20 fots plass 500,- / mnd for 30 fots plass 650,- / mnd for 40 fots plass Dette synes jeg, som Poseidon også antyder, er veldig rimelig. Haken er den, at det er kø for å få leie plass og kort oppsigelsestid hvis eier trenger den selv. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen Torkjel Link to post
Solgangsbris Svart 12.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2009 Den haken er ganske vesentlig. 20 års ventetid på egen plass, og 3-6 år på å leie plass. Sitér dette innlegget Link to post
fjordbris Svart 12.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2009 Lundsvågen er vel ikke gratis heller ;-) ikke gratis men bra rimelig i forhold til det private markedet, men du må jo stå i kø 5-6 år og betale innskudd som avskrives over 10 år Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.