Jump to content

Pris på leie av båtplass - utenfor Stavanger

Solgangsbris

Recommended Posts

En kollega har hatt båtplass på ved Hommersåk innenfor Stavanger. Han har leid denne privat, og dette er bare et båtfeste ved ei brygge, og ikke i noen båthavn. Plassen er ikke spesielt sentralt plassert.

Han har betalt 5500 kr. i året for denne. Nå økte utleier prisen til kr. 10 000,- i året.

Økningen i % er relativt stor, men vi har en liten diskusjon her på om dette er dyrt eller OK. Det er for lenge siden jeg har vært på dette markedet til at jeg kan mene noe altfor kraftig om det (Har båtplass i Lundsvågen selv, og er strålende fornøyd med det). Er det noen her som vet noe om prisleiet på slike båtplasser?

Eller vet om alternative plasser nærmere Stavanger? :cool:

Redigert av Solgangsbris (see edit history)

Det er nok vanskelig å få tak i båtplasser idag. Men de finnes vel rundt omkring til blodpriser. Det er helt sykt hva folk kan ta seg betalt for en båtplass. Jeg tror faktisk ikke 10 000,- er dyrt i forhold til hva mangen andre tar i stavanger omegn.

Bare ta et søk på finn.no under "båtplasser tilbys" og se hva de har å tilby i området, du finner fort ut at flere steder er de oppi 20 000,- for et år og det er faktisk dem som tar seg så godt betalt som over 30 000,- Helt vilt spør du meg, men nå er jeg også så heldig at jeg har båtplass i Lundsvågen.

Med den kjennskap jeg har til markedet i området vil jeg si at NOK 10.000 pr år er relativt rimelig - og utleier kan sikkert få det doble hvis han bryr seg om å forsøke.....

At det er en stor stigning fra 5.000 betyr bare at dette var latterlig billig - og at han skal "takke å være glad" for å ha hatt nesten gratis plass.

Har du god båtplass så ta vare på den: det vil aldri bli "dumpingsalg" på strandlinje her i landet :wink:

Redigert av Poseidon (see edit history)

Med vennlig hilsen POSEIDON

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...