Lazyjack Startet 12.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 12.Mai.2009 Noen som har montert eller fått montert kutterstag? Jeg har en 38 Cruiser og lurer litt(mye) på plassering på dekk og forankring under dekk. Ser en mulighet i skottet mellom forpigg og ankerbrønn men er usikker på om det er godt nok uten å forsterke. Kutterstaget er for setting av stormfokk. Sitér dette innlegget Link to post
Frehau Svart 12.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2009 Tillater meg å klippe og lime litt fra bavariaklubben.se. Dette riktignok ikke en 38, men en 42. Mulig det kan brukes for deg og? "Jeg har fått ettermontert kutterstag og et ekstra fall på min Bavaria 42. Innfesting ble, i samråd med Selden, gjort ca 60 cm under festet for forstaget. Man trenger da ikke lensetakler. Det ble laget et nytt feste på dekk i bakkant av ankerbrønnen, slik at det ble skrudd fast et flatjern på det vertikale tverrskottet. Det måtte dermed skjæres ut et liten åpning i bakkant av luken til ankerbrønnen. Nederst har jeg en pelikankrok og strammer. Når jeg ikke bruker staget fester jeg det via en krok på salingen og et beslag inne ved mastefoten (egne beslag fra Selden for dette formål)" Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.